Cel kształcenia:
Celem szkolenia jest podwyższenie kompetencji z zakresu planowania i właściwej organizacji pracy. Nabycie umiejętności prawidłowego określania celów, skutecznego planowania, dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy, nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu, poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem, wypracowanie optymalnych metod oraz własnych zasad zarządzania swoim czasem.
Efekty kształcenia:
Wiedza:
Uczestnicy zdefiniują korzyści wynikające z lepszej organizacji pracy, zasady wyznaczania celów i ich monitorowania, właściwego zarządzania czasem oraz doboru odpowiednich narzędzi usprawniających zarządzania nim.
Umiejętności:
Uczestnicy świadomie ustalają priorytety zgodnie z przedstawionymi zasadami, efektywnie planują kolejność realizacji szeregu zadań, skuteczniej radzą sobie w trudnych sytuacjach związanych z brakiem czasu i pracują z większą efektywnością i wydajnością.
Kompetencje:
Uczestnicy korzystają z optymalnych metod zarządzania sobą oraz świadomie tworzą własne zasady zarządzania swoim czasem, efektywnie planują zarządzanie sobą w określonym czasie.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla pracodawców chcących wzmocnić kompetencje swoich pracowników oraz dla wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje kompetencje planowania i organizowania pracy, uodpornienia na czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływające negatywnie na planowanie pracy.
Program szkolenia:
- Zarządzanie czasem własnym – rola i znaczenie:
- zarządzanie sobą w czasie jako główne założenie lepszego zorganizowania,
- czas jako osobisty kapitał każdego z nas,
- korzyści z lepszej organizacji,
- Bariery efektywnego wykorzystania czasu:
- analiza obecnego stylu pracy,
- identyfikacja pożeraczy czasu oraz walka z nimi,
- nawyki tracenia czasu i metody zapanowania nad nimi,
- zarządzanie czasem a zarządzanie sobą,
- Wyznaczanie i realizacja celów kluczem do lepszej organizacji dnia:
- cele długo- i krótkoterminowe,
- kryteria właściwie zdefiniowanego celu (np. metoda SMART),
- analiza SWOT narzędziem pomocnym w definiowaniu celów,
- cele danej grupy zawodowej,
- Planowanie – jego istota w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie:
- skuteczność a efektywność w działaniu – różnice,
- analiza własnej aktywności w ciągu dnia,
- gospodarowanie czasem, czyli eliminowanie tzw. złodziei czasu,
- zarządzanie czasem a organizacja przestrzeni,
- Techniki i metody zarządzania czasem:
- główne zasady funkcjonowania w czasie – „z życia organizacji”
- priorytetyzacja zadań i macierz Eisenhovera
- arkusze planowania indywidualnego i grupowego
- Program Osobistej Efektywności –przezwyciężenie nawyku odkładania spraw na później
- tworzenie harmonogramów
- kamienie milowe
- zasada konstruowania celów SMART
- Metoda 2-2-2
- Technika Pomodoro
- Ustalanie priorytetów a właściwe podejmowanie decyzji:
- metody ustalania priorytetów,
- matryca zarządzania czasem jako sposób i możliwość delegowania zadań pracownikom,
- zadania ważne i pilne – które z nich są najważniejsze – zasada Eisenhowera,
- wyciąganie konsekwencji z braku realizacji zadań,
- analiza zadań pod kątem priorytetów,
- Podsumowanie szkolenia.
Czas trwania: 16h
Cena 2000zł
Zapewniamy:
- materiały szkoleniowe,
- wyposażone sale,
- kameralne grupy.
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł