Cel kształcenia:

Celem szkolenia jest podwyższenie kompetencji z zakresu planowania i właściwej organizacji pracy. Nabycie umiejętności prawidłowego określania celów, skutecznego planowania, dostarczenie wiedzy i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy, nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu, poznanie narzędzi usprawniających zarządzanie czasem, wypracowanie optymalnych metod oraz własnych zasad zarządzania swoim czasem.

 

Efekty kształcenia:

Wiedza:

Uczestnicy zdefiniują korzyści wynikające z lepszej organizacji pracy, zasady wyznaczania celów i ich monitorowania, właściwego zarządzania czasem oraz doboru odpowiednich narzędzi usprawniających zarządzania nim.

Umiejętności:

Uczestnicy świadomie ustalają priorytety zgodnie z przedstawionymi zasadami, efektywnie planują kolejność realizacji szeregu zadań, skuteczniej radzą sobie w trudnych sytuacjach związanych z brakiem czasu i pracują z większą efektywnością i wydajnością.

Kompetencje:

Uczestnicy korzystają z optymalnych metod zarządzania sobą oraz świadomie tworzą własne zasady zarządzania swoim czasem, efektywnie planują zarządzanie sobą w określonym czasie.

 

Adresaci szkolenia:

Szkolenie przeznaczone jest dla pracodawców chcących wzmocnić kompetencje swoich pracowników oraz dla wszystkich osób, które chcą zwiększyć swoje kompetencje planowania i organizowania pracy, uodpornienia na czynniki zewnętrzne i wewnętrzne wpływające negatywnie na planowanie pracy.

 

Program szkolenia:

  1. Zarządzanie czasem własnym – rola i znaczenie:
  • zarządzanie sobą w czasie jako główne założenie lepszego zorganizowania,
  • czas jako osobisty kapitał każdego z nas,
  • korzyści z lepszej organizacji,
  1. Bariery efektywnego wykorzystania czasu:
  • analiza obecnego stylu pracy,
  • identyfikacja pożeraczy czasu oraz walka z nimi,
  • nawyki tracenia czasu i metody zapanowania nad nimi,
  • zarządzanie czasem a zarządzanie sobą,
  1. Wyznaczanie i realizacja celów kluczem do lepszej organizacji dnia:
  • cele długo- i krótkoterminowe,
  • kryteria właściwie zdefiniowanego celu (np. metoda SMART),
  • analiza SWOT narzędziem pomocnym w definiowaniu celów,
  • cele danej grupy zawodowej,
  1. Planowanie – jego istota w efektywnym zarządzaniu sobą w czasie:
  • skuteczność a efektywność w działaniu – różnice,
  • analiza własnej aktywności w ciągu dnia,
  • gospodarowanie czasem, czyli eliminowanie tzw. złodziei czasu,
  • zarządzanie czasem a organizacja przestrzeni,
  1. Techniki i metody zarządzania czasem:
  • główne zasady funkcjonowania w czasie – „z życia organizacji”
  • priorytetyzacja zadań i macierz Eisenhovera
  • arkusze planowania indywidualnego i grupowego
  • Program Osobistej Efektywności –przezwyciężenie nawyku odkładania spraw na później
  • tworzenie harmonogramów
  • kamienie milowe
  • zasada konstruowania celów SMART
  • Metoda 2-2-2
  • Technika Pomodoro
  1. Ustalanie priorytetów a właściwe podejmowanie decyzji:
  • metody ustalania priorytetów,
  • matryca zarządzania czasem jako sposób i możliwość delegowania zadań pracownikom,
  • zadania ważne i pilne – które z nich są najważniejsze – zasada Eisenhowera,
  • wyciąganie konsekwencji z braku realizacji zadań,
  • analiza zadań pod kątem priorytetów,
  1. Podsumowanie szkolenia.

 

Czas trwania: 16h

Cena 2000zł

 

Zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe,
  • wyposażone sale,
  • kameralne grupy.

Po kursie uczestnik otrzymuje:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu
  • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
  • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł