Cel kształcenia:
Podczas szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie procesów sprzedaży na rynku o wysokiej konkurencyjności oraz obsługi trudnego klienta.
Uczestnik nabędzie wiedzę w zakresie: procesu podejmowania decyzji klienta o zakupie produktów; rozpoznawania typów klienta i doboru metody postępowania z nim; dopasowania zachowania sprzedawcy do typologii klienta; definicji sytuacji konfliktowej; typologii klientów.
Efekty kształcenia:
Wiedza:
Uczestnicy potrafią prowadzić proces decyzyjności klienta o zakupie produktów, rozróżniać sposoby podchodzenia do zakupów przez klienta. Uczestnicy znają techniki prezentowania oferty handlowej, definiują sytuacje konfliktowe, rozróżniają typologię klientów.
Umiejętności:
Uczestnik po zakończonym szkoleniu wie jak dopasować zachowanie sprzedawcy do typologii klienta, identyfikuje podczas rozmowy handlowej potrzeby swojego rozmówcy i dopasowywuje ofertę, planuje skuteczną realizację zadań sprzedaży, określa cele i radzi sobie z trudnymi sytuacjami. Identyfikuje wydajność i efektywność swojej pracy, radzi sobie z trudnym klientem, potrafi trafnie identyfikować potrzeby z perspektywy klienta.
Kompetencje:
Uczestnik po szkoleni potrafi zastosować techniki sprzedaży i wywierania wpływu, zna sposób utrzymania długofalowej pozytywnej relacji z klientem, potrafi kształtować własny rozwój, rozumie znaczenie komunikacji interpersonalnej podczas nawiązywania kontaktu z trudnym klientem.
Adresaci szkolenia:
Grupą docelową dla tego szkolenia są: handlowcy i sprzedawcy, przedstawiciele handlowi, pracownicy biur obsługi klienta, kierownicy i menedżerowie sprzedaży, właściciele firm, uczestniczący w procesie sprzedaży
Program szkolenia:
- Metody osobistej efektywności w sprzedaży
- Sztuka nastawienia na działanie w obszarze wpływu
- Osłabiacze motywacji i definicja obszaru trosk, które są źródłem wypalenia i bezradności – gra SIŁA ZAŁOŻEŃ.
- 7 nawyków skutecznej sprzedaży wg S. R. Coveya.
- Efektywność w czasie – Prawda o mnie samym – diagnoza osobistej organizacji czasu.
- Korzyści z lepszego zarządzania czasem -zamień swoje niewłaściwe nawyki i pożeracze czasu na właściwe
- Określanie celów długo i krótko terminowych.
- Siatka celów – narzędzie pozwalające analizować strategię działań na określonym rynku.
- Zasady i reguły planowania
- Dobre praktyki handlowe wzmacniające realizację celu w 100% – wymiana doświadczeń.
- Trudne rozmowy z klientami
- Reagowanie na trudne sytuacje radząc sobie ze złym nastrojem Klienta
- Na ile jestem asertywnym handlowcem − diagnoza mojej asertywności.
- Wybór asertywnego zachowania wobec rozmówcy
- Trudny Klient a trudna sytuacja z Klientem?
- Radzenie sobie z emocjami i stresem w trudnej sytuacji
- Czym są emocje i czy można nimi zarządzać?
- Natura emocji kontra chłodna analiza przypadku
- Dobór właściwego sposobu komunikacji i treści komunikatu do określonej sytuacji i określonego Klienta, zapobiegającemu eskalacji emocji
- Praca z intencją – jak przekazywać przyczyny trudnych informacji w taki sposób, aby klient rozumiał ich intencję
- Komunikacja werbalna i niewerbalna pomagająca w ostudzić negatywne emocje
- Techniki radzenia sobie z trudnymi emocjami i stresem w trudnej sytuacji
- Typologia klientów i zasady komunikacji z różnymi klientami
- Komunikacja interpersonalna a kontakt z trudnym klientem: – style komunikacji – rola emocji w komunikacji – reguły skutecznej komunikacji – przeszkody w efektywnej komunikacji – rozpoznawanie źródeł konfliktów i nieporozumień
- Rozwiązania sytuacji problemowych
- Podsumowanie i przekazanie rozwiązań
- Wspólne ustalenia z rozmówcą, akceptacja rozwiązań.
Czas trwania: 8h
Cena: 1000zł
Zapewniamy:
- materiały szkoleniowe,
- wyposażone sale,
- kameralne grupy.
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł