Czas trwania: 16 godzin
Koszt: 2500zł
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest osiągnięcie opisanych efektów szkolenia, zwiększenie skuteczności i elastyczności komunikacyjnej i motywacyjnej ukierunkowanej na osiąganie porozumienia w zespole osiągając przy tym zamierzone cele, optymalne pod względem korzyści dla firmy. Ponadto szkolenie umożliwi wypracowanie umiejętności współpracy w zespole opartej na efektywnej komunikacji i zrozumieniu jakości oraz skutecznej motywacji.
Efekty uczenia się
Wiedza:
Uczestnicy znają podstawowe zasady komunikacji interpersonalnej, prowadzenia efektywnych rozmów oraz różne typy zachowań, znają techniki motywowania siebie i innych.
Umiejętności:
Uczestnicy potrafią słuchać, dobierać i dostosowywać odpowiednio do sytuacji właściwe sposoby komunikacji, stosują zasady skutecznej i motywacji.
Kompetencje:
Uczestnicy trafnie identyfikują błędy popełnione w komunikacji oraz właściwie definiują i interpretują wysyłane komunikaty niewerbalne, potrafią trafnie dobierać sposoby słabych i mocnych stron w kontekście motywowania zespołu w celu efektywnej pracy.
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich osób, które chcą podnieść swoje umiejętności interpersonalne.
Ramowy program usługi
1. Wstęp do budowania zespołu zmotywowanego do pracy i osiągania sukcesów
– Wartości życiowe – określenie kluczowych wartości swoich i zespołowych
– Test – daj się poznać, pokaż kim jesteś
– Samokoncept – budowanie poczucia wartości, określanie mocnych i słabych stron, obszarów do pracy, samoświadomość siebie.
2. Misja zespołu
– Czym jest kreatywność
– Efektywne techniki twórczego myślenia
– Praktyczny trenig twórczego, kreatywnego myślenia.
3. Poznanie zagadnień z zakresu komunikacji:
– Etapy komunikacji
– Komunikacja werbalna i niewerbalna
– Sposoby skutecznego porozumiewania się
– Skuteczna komunikacja :
– Rozpoznanie własnego stylu komunikowania się
4. Jakie popełniamy błędy w komunikacji?
– Ograniczenia w skutecznym komunikowaniu się
– Efektywne komunikowanie się :
– Znaczenie odbiorcy i nadawcy
– Co wpływa na jakość kontaktów pomiędzy pracownikami?
– Skuteczna komunikacja – narzędzia.
5. Co wpływa na złą komunikację?
– Poznanie narzędzi skutecznego zadawania pytań
– Omówienie zagadnienia – asertywność.
– Znaczenie słowa asertywność.
– Podstawowe typy zachowań w kontekście asertywność.