Cel kształcenia:
Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności prowadzenia negocjacji z kontrahentem. Podczas warsztatów uczestnicy poznają style negocjowania i udoskonalą umiejętności komunikacyjne niezbędne w procesie negocjacji. Uczestnicy poznają narzędzia do poprawy jakości pracy i zadowolenia kontrahentów oraz precyzyjnego komunikowania werbalnego i niewerbalnego. Uczestnik zdobywa umiejętności zmiany przekonań u rozmówcy oraz wypracowanie modeli zachowań zapobiegających konfliktom i niedomówieniom.
Efekty kształcenia:
Wiedza:
- w jaki sposób zwiększyć zadowolenie kontrahentów/klientów
- poznanie obszaru negocjacji
- poznanie psychologicznych aspektów negocjacji
- zdobycie skutecznych technik i narzędzi do wywierania perswazji
- poznanie skuteczności wybranych technik prowadzenia negocjacji
- nauczenie precyzyjnego komunikowania werbalnego i niewerbalnego
Umiejętności:
- uczestnik będzie potrafił przygotować się do procesu negocjacji
- efektywnie prezentować swoje oferty
- umiejętność zmiany przekonań u rozmówcy
- umiejętność sprawnego prowadzenia procesu składania ofert/propozycji
- skuteczność działań w obronie interesów swoich i firmy
Kompetencje:
- poznanie własnych predyspozycji i możliwości negocjacyjnych
- umiejętne reagowanie na manipulacje
- osiągnięcia założonych celów
- osiągnięcie korzyści dla firmy z zachowaniem etyki
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników i zespołów prowadzących rozmowy, negocjacje
- pracowników działów obsługi klienta, działów sprzedaży
- przełożonych, zarządzających zespołem
Program szkolenia:
1.Wprowadzenie do psychologii negocjacji:
- myślenie / postawa – początek udanych negocjacji
- cykl Deminga – historia to moje doświadczenie
- charakterystyka negocjacji – kontrahenci zewnętrzni i wewnętrzni
- psychologia negocjacji – co mówi biznes? Czego oczekuje druga strona?
- proces negocjacji – negocjacje to siła argumentów nie, argumenty siły – rodzaje negocjacji, które są najskuteczniejsze
- negocjacje handlowe – charakterystyka
2.Typologia negocjatorów-charakter vs narzędzia negocjacji
- typologia negocjatorów-zachowania, style komunikacji
- cechy dobrego negocjatora – audiodiagnoza
- czego oczekuje druga strona-przygotowanie, badanie potrzeb, dialog
- mój styl negocjacji – jak dopasować skuteczne narzędzia,
- co widzie we mnie druga strona – pozytywy vs negatywy,
- bądź elastyczny – trudna sztuka dopasowania,
- manipulacja, Perswazja, Wywieranie Wpływu – jak rozpoznać, jak wykorzystać.
- Komunikacja – transparentność komunikacji w negocjacjach:
- czego biznes oczekuje od komunikacji,
- klient zew vs klient wew charakterystyka współpracy,
- jak rozmawiać z klientem zew,
- FUKO – skuteczna informacja zwrotna,
- mocne i słabe strony twojej komunikacji w negocjacjach,
- jak twoja postawa wpływa na komunikacje w negocjacjach,
- komunikacja – autodiagnoza zachować,
- komunikacja niewerbalna-spójność komunikatorów werbalnych i niewerbalnych
- stres w komunikacji jak skutecznie zwalczać przeszkody.
- Skuteczne negocjacje – struktura, wybór strategii, techniki negocjacji:
- rodzaje negocjacji – konfrontacja, współpraca, wycofanie,
- co negocjuje – zakup, kontrakt czy wykonanie kontraktu,
- techniki negocjacji – wybierz najlepszą dla obu stron,
- przygotowanie do negocjacji, skuteczne narzędzia – OHZ, (2 I), BATNA,
- projektowanie negocjacji model – CHOINKA,
- etapy negocjacji – wszystko jest ważne,
- co i Kto pomoże mi w negocjacjach – jak wykorzystać informacje,
- wywieranie wpływu w negocjacjach – szansa czy zagrożenie,
- manipulacja – jak się przed nią bronić,
- najczęstsze style negocjacyjne trudnych klientów – jak je wykorzystać.
- Trening negocjacyjny – jak skutecznie prowadzić negocjacje:
- etapy negocjacji – przygotowanie, otwarcie, badanie potrzeb, argumenty, zakończenie,
- projektowanie procesu – CHOINKA (bądź zawsze o krok dalej),
- model 4 I (Inspiruj, Imponuj, Informuj, Inkasuj),
- techniki Negocjacji – Ofensywa, Defensywa, Zwarcie,
- motywacja w negocjacjach trudna sztuka budowania relacji,
- inteligencja Emocjonalna – jak ją wykorzystać w procesie,
- emocje w negocjacjach – wygraj zanim zaczniesz, skuteczna kontrola emocji,
- jak nie dać się manipulować – techniki wywierania wpływu (OBRONA),
- argumenty – przygotowanie, obrona, implementacja,
- technika „ Cyfry mówią” – matematyka w negocjacjach.
- Trudne sytuacje w procesie negocjacji – zarządzanie konfliktem:
- przewiduj konflikty – czego możesz się spodziewać,
- twój styl rozwiązywania konfliktów,
- asertywność – buduj autorytet,
- komunikacja w konflikcie – trudna sztuka ustępstw,
- panuj nad stresem – będziesz panował nad negocjacjami,
- transparentność – mój przyjaciel w konflikcie,
- czy konflikt to naprawdę porażka,
- złe dobrego początki – szansa dla negocjatorów.
Czas trwania: 16h
Cena 2500zł
Zapewniamy:
- materiały szkoleniowe,
- wyposażone sale,
- kameralne grupy.
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł