Cel kształcenia:

Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności prowadzenia negocjacji z kontrahentem. Podczas warsztatów uczestnicy poznają style negocjowania i udoskonalą umiejętności komunikacyjne niezbędne w procesie negocjacji. Uczestnicy poznają narzędzia do poprawy jakości pracy i zadowolenia kontrahentów oraz precyzyjnego komunikowania werbalnego i niewerbalnego. Uczestnik zdobywa umiejętności zmiany przekonań u rozmówcy oraz wypracowanie modeli zachowań zapobiegających konfliktom i niedomówieniom.

 

Efekty kształcenia:

Wiedza:

  • w jaki sposób zwiększyć zadowolenie kontrahentów/klientów
  • poznanie obszaru negocjacji
  • poznanie psychologicznych aspektów negocjacji
  • zdobycie skutecznych technik i narzędzi do wywierania perswazji
  • poznanie skuteczności wybranych technik prowadzenia negocjacji
  • nauczenie precyzyjnego komunikowania werbalnego i niewerbalnego

 

Umiejętności:

  • uczestnik będzie potrafił przygotować się do procesu negocjacji
  • efektywnie prezentować swoje oferty
  • umiejętność zmiany przekonań u rozmówcy
  • umiejętność sprawnego prowadzenia procesu składania ofert/propozycji
  • skuteczność działań w obronie interesów swoich i firmy

 

Kompetencje:

  • poznanie własnych predyspozycji i możliwości negocjacyjnych
  • umiejętne reagowanie na manipulacje
  • osiągnięcia założonych celów
  • osiągnięcie korzyści dla firmy z zachowaniem etyki

 

Szkolenie skierowane jest do:

  • pracowników i zespołów prowadzących rozmowy, negocjacje
  • pracowników działów obsługi klienta, działów sprzedaży
  • przełożonych, zarządzających zespołem

 

Program szkolenia:

1.Wprowadzenie do psychologii negocjacji:

  • myślenie / postawa – początek udanych negocjacji
  • cykl Deminga – historia to moje doświadczenie
  • charakterystyka negocjacji – kontrahenci zewnętrzni i wewnętrzni
  • psychologia negocjacji – co mówi biznes? Czego oczekuje druga strona?
  • proces negocjacji – negocjacje to siła argumentów nie, argumenty siły – rodzaje negocjacji, które są najskuteczniejsze
  • negocjacje handlowe – charakterystyka

2.Typologia negocjatorów-charakter vs narzędzia negocjacji

  • typologia negocjatorów-zachowania, style komunikacji
  • cechy dobrego negocjatora – audiodiagnoza
  • czego oczekuje druga strona-przygotowanie, badanie potrzeb, dialog
  • mój styl negocjacji – jak dopasować skuteczne narzędzia,
  • co widzie we mnie druga strona – pozytywy vs negatywy,
  • bądź elastyczny – trudna sztuka dopasowania,
  • manipulacja, Perswazja, Wywieranie Wpływu – jak rozpoznać, jak wykorzystać.
  1. Komunikacja – transparentność komunikacji w negocjacjach:
  • czego biznes oczekuje od komunikacji,
  • klient zew vs klient wew charakterystyka współpracy,
  • jak rozmawiać z klientem zew,
  • FUKO – skuteczna informacja zwrotna,
  • mocne i słabe strony twojej komunikacji w negocjacjach,
  • jak twoja postawa wpływa na komunikacje w negocjacjach,
  • komunikacja – autodiagnoza zachować,
  • komunikacja niewerbalna-spójność komunikatorów werbalnych i niewerbalnych
  • stres w komunikacji jak skutecznie zwalczać przeszkody.

 

  1. Skuteczne negocjacje – struktura, wybór strategii, techniki negocjacji:
  • rodzaje negocjacji – konfrontacja, współpraca, wycofanie,
  • co negocjuje – zakup, kontrakt czy wykonanie kontraktu,
  • techniki negocjacji – wybierz najlepszą dla obu stron,
  • przygotowanie do negocjacji, skuteczne narzędzia – OHZ, (2 I), BATNA,
  • projektowanie negocjacji model – CHOINKA,
  • etapy negocjacji – wszystko jest ważne,
  • co i Kto pomoże mi w negocjacjach – jak wykorzystać informacje,
  • wywieranie wpływu w negocjacjach – szansa czy zagrożenie,
  • manipulacja – jak się przed nią bronić,
  • najczęstsze style negocjacyjne trudnych klientów – jak je wykorzystać.
  1. Trening negocjacyjny – jak skutecznie prowadzić negocjacje:
  • etapy negocjacji – przygotowanie, otwarcie, badanie potrzeb, argumenty, zakończenie,
  • projektowanie procesu – CHOINKA (bądź zawsze o krok dalej),
  • model 4 I (Inspiruj, Imponuj, Informuj, Inkasuj),
  • techniki Negocjacji – Ofensywa, Defensywa, Zwarcie,
  • motywacja w negocjacjach trudna sztuka budowania relacji,
  • inteligencja Emocjonalna – jak ją wykorzystać w procesie,
  • emocje w negocjacjach – wygraj zanim zaczniesz, skuteczna kontrola emocji,
  • jak nie dać się manipulować – techniki wywierania wpływu (OBRONA),
  • argumenty – przygotowanie, obrona, implementacja,
  • technika „ Cyfry mówią” – matematyka w negocjacjach.
  1. Trudne sytuacje w procesie negocjacji – zarządzanie konfliktem:
  • przewiduj konflikty – czego możesz się spodziewać,
  • twój styl rozwiązywania konfliktów,
  • asertywność – buduj autorytet,
  • komunikacja w konflikcie – trudna sztuka ustępstw,
  • panuj nad stresem – będziesz panował nad negocjacjami,
  • transparentność – mój przyjaciel w konflikcie,
  • czy konflikt to naprawdę porażka,
  • złe dobrego początki – szansa dla negocjatorów.

 

Czas trwania: 16h

Cena 2500zł

 

Zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe,
  • wyposażone sale,
  • kameralne grupy.

Po kursie uczestnik otrzymuje:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu
  • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
  • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł