Cel kształcenia:

Celem szkolenia jest poznanie i praktyczne wykorzystanie w procesie sprzedaży schematów podejmowania decyzji przez współczesnych, „świadomych” klientów, oraz wypracowania umiejętności stosowania technik budowania relacji z klientami na każdym etapie procesu sprzedaży.

 

Efekty kształcenia:

Wiedza:

  • profesjonalna komunikacja z klientem
  • zwiększenie efektywności komunikacyjnej
  • zdolności dopasowania sposobu komunikacji do typu i oczekiwań Klient

Umiejętności:

  • praktyczne budowanie relacji z klientami
  • stosowanie technik perswazji i metod wywierania wpływ
  • posługiwanie się językiem korzyści w kontaktach z Klientami
  • rozwinięcie umiejętności budowania pozytywnego wizerunku firmy poprzez określone postawy i zachowania

Kompetencje:

  • poznanie indywidualnych potrzeb Klienta
  • profesjonalizm na każdym etapie współpracy
  • identyfikacja potrzeb rozmówcy i uświadamianie potrzeb klientowi

 

Adresaci szkolenia:

Grupę docelową stanowią pracownicy  różych branż, którzy mają styczność z sprzedażą towarów i usług.

W szkoleniu mogą wziąć udział również pozostałe osoby, które interesują się sprzedażą.

 

Program szkolenia:

  1. Postawa – kluczowa kompetencja sprzedawcy
  2. Czym jest postawa i dlaczego jest tak ważna zwłaszcza w sprzedaży?
  3. Jaką postawę rekomendujemy w sprzedaży (ekspert i doradca)
  4. Co nam utrudnia zmianę postawy oraz od czego zacząć zmianę?
  5. 10 nawyków wzmacniających postawę.
  6. Typologia klientów – aspekt psychologiczny
  7. 1. Wymiar: Introwersja vs Ekstrawersja oraz wymiar: Logika vs Emocje
  8. Typologia Klienta MIX (połączenie typologii – G. Jung oraz PEN )
  9. Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Czerwony Dominujący
  10. Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Żółty Ekspresyjny

5 .Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Zielony Przyjaciel

  1. Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Niebieski Analityk

III. Zadawanie pytań w sprzedaży

  1. Pytania otwarte standardowe i opisowe
  2. Pytania zamknięte
  3. Pytania pośrednie
  4. Pytania alternatywne, sugerujące i hipotetyczne
  5. Badanie potrzeb klienta
  6. Badanie potrzeb klienta, a zadawanie pytań
  7. System wartości klienta a diagnoza potrzeb
  8. Dochodzenie do rzeczywistych potrzeb przez wywiad pogłębiony.

 

Czas trwania: 8h

Cena: 1250zł

 

Zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe,
  • wyposażone sale,
  • kameralne grupy.

Po kursie uczestnik otrzymuje:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu
  • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
  • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł