Cel kształcenia:
Celem szkolenia jest poznanie i praktyczne wykorzystanie w procesie sprzedaży schematów podejmowania decyzji przez współczesnych, „świadomych” klientów, oraz wypracowania umiejętności stosowania technik budowania relacji z klientami na każdym etapie procesu sprzedaży.
Efekty kształcenia:
Wiedza:
- profesjonalna komunikacja z klientem
- zwiększenie efektywności komunikacyjnej
- zdolności dopasowania sposobu komunikacji do typu i oczekiwań Klient
Umiejętności:
- praktyczne budowanie relacji z klientami
- stosowanie technik perswazji i metod wywierania wpływ
- posługiwanie się językiem korzyści w kontaktach z Klientami
- rozwinięcie umiejętności budowania pozytywnego wizerunku firmy poprzez określone postawy i zachowania
Kompetencje:
- poznanie indywidualnych potrzeb Klienta
- profesjonalizm na każdym etapie współpracy
- identyfikacja potrzeb rozmówcy i uświadamianie potrzeb klientowi
Adresaci szkolenia:
Grupę docelową stanowią pracownicy różych branż, którzy mają styczność z sprzedażą towarów i usług.
W szkoleniu mogą wziąć udział również pozostałe osoby, które interesują się sprzedażą.
Program szkolenia:
- Postawa – kluczowa kompetencja sprzedawcy
- Czym jest postawa i dlaczego jest tak ważna zwłaszcza w sprzedaży?
- Jaką postawę rekomendujemy w sprzedaży (ekspert i doradca)
- Co nam utrudnia zmianę postawy oraz od czego zacząć zmianę?
- 10 nawyków wzmacniających postawę.
- Typologia klientów – aspekt psychologiczny
- 1. Wymiar: Introwersja vs Ekstrawersja oraz wymiar: Logika vs Emocje
- Typologia Klienta MIX (połączenie typologii – G. Jung oraz PEN )
- Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Czerwony Dominujący
- Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Żółty Ekspresyjny
5 .Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Zielony Przyjaciel
- Charakterystyka oraz jak sprzedawać typowi: Niebieski Analityk
III. Zadawanie pytań w sprzedaży
- Pytania otwarte standardowe i opisowe
- Pytania zamknięte
- Pytania pośrednie
- Pytania alternatywne, sugerujące i hipotetyczne
- Badanie potrzeb klienta
- Badanie potrzeb klienta, a zadawanie pytań
- System wartości klienta a diagnoza potrzeb
- Dochodzenie do rzeczywistych potrzeb przez wywiad pogłębiony.
Czas trwania: 8h
Cena: 1250zł
Zapewniamy:
- materiały szkoleniowe,
- wyposażone sale,
- kameralne grupy.
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł