OPIS SZKOLENIA:
Szkolenie pozwoli na zdobycie wiedzy i umiejętności do pracy w sekretariacie medycznym. Przygotowanie do pracy w rejestracji placówek służby zdrowia. Członkowie kursu zostaną zapoznani z regułami etyki, jakie panują w tym zawodzie. Ponadto- przyswoją zasady prowadzenia dokumentacji medycznej i obiegu dokumentów, nauczą się profesjonalnej obsługi pacjenta, oraz zasad pracy w służbie zdrowia. Dzięki zajęciom członkowie szkolenia zyskają gotowość do samodzielnego wykonywania pracy, jako rejestratorka medyczna.
ADRESACI:
Kurs skierowany jest do następujących osób:
- z wykształceniem minimum średnim, które chcą podjąć pracę zawodową w placówkach medycznych, ośrodkach zdrowia, gabinetach lekarskich, szpitalach, sanatoriach, oraz tych, którzy pragną podnieść swoje kwalifikacje zawodowe,
- mających zainteresowania medyczne,
- dokładnych, oraz sumiennych, wykazujących się życzliwością i cierpliwością w stosunku do innych.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Zajęcia organizacyjne
Zasady planowania pracy w sekretariacie:
- Instrukcja kancelaryjna:
– zasady obiegu informacji i dokumentacji medycznej
- Instrukcja archiwizacyjna dokumentacji medycznej i pozostałej obowiązującej w sekretariacie,
- Przepisy prawne obowiązujące w zawodzie sekretarki medycznej,
- Statystyka usług medycznych.
Skuteczna komunikacja według zasady „Uprzejmość nic nie kosztuje, a kupić można wszystko”:
- Skuteczne komunikowanie się przez telefon oraz kontakt bezpośredni,
- Asertywność, czyli jak postępować z agresywnymi ludźmi,
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach – trudny pacjent.
Zapoznanie się z zasadami rejestracji pacjentów według JGP – Jednolitej Grupy Pacjentów.
‘’Druki medyczne funkcjonujące w Placówkach Służby Zdrowia:
- Wydawanie zaświadczeń,
- Sporządzanie odpisów dokumentacji lekarskiej.
2. Karta stanowiskowa:
- Organizacja miejsca pracy,
- Zastępstwa,
- Podległość służbowa.
Statystyka medyczna:
- Zasady rozliczania świadczeń medycznych:
-GUS
-MZ
-NFZ
Kultura i etyka zawodu:
- Wizytówki – tworzenie, wręczanie. Kto kogo wita i kto komu podaje rękę? Uścisk dłoni. Przedstawianie się w czterech krokach.
- Aparycja sekretarki:
-dress code,
-rodzaje strojów,
– błędy rujnujące wizerunek
3. Kultura współpracy:
- Pogawędki grzecznościowe,
- Przechodzenie na „Ty”,
- Prezentacja w 30 sekund.
- Ćwiczenie na wzmacnianie pewności siebie w relacjach z lekarzem, pacjentem.
- Przestrzeganie tajemnicy zawodowej oraz stosowanie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
- Komputeryzacja prac biurowych:
poczta elektroniczna,
-internet – portale medyczne.
4. Zajęcia praktyczne w programie ASYSTENT CHMURA GABINET LEKARSKI.
LICZBA GODZIN: 30
INFORMACJE DODATKOWE:
Zajęcia będą realizowane w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min.
Szkolenie będzie realizowane w formie zdalnej za pomocą platformy Jitsi Meet, w czasie rzeczywistym i rejestrowane w celach kontroli. Wykorzystanie nagrania w innym celu niż kontrola/audyt wymaga zgody Trenera i Uczestników.
W zależności od czasu, potrzeb będą wykorzystywane różne elementy: ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu i inne.