Zarządzanie zasobami ludzkimi
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
Cel edukacyjny
Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi to szeroka dziedzina i zbiór bardzo zróżnicowanych praktycznych umiejętności. Dlatego umiejętne ich dostosowanie do firmy i sprawne wykorzystanie gwarantują sukces w zarządzaniu ludźmi. Szkolenie ma na celu rozwój wiedzy i podstawowych kompetencji z zakresu zarządzania personelem oraz praktycznych umiejętności związanych ze wszystkimi procesami zarządzania zasobami ludzkimi.
Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i ewaluacji procesów dotyczących: rekrutacji i selekcji pracowników, motywowania ich, oceniania oraz rozwoju w firmie/dziale. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej firmy i specyfiki poszczególne metody zarządzania ludźmi.
Adresaci kursu
Kurs jest dedykowany osobom, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania personelem w firmach oraz organizacjach. Adresowany jest do menedżerów, kierowników, specjalistów ds. HR oraz wszystkich pracowników zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi w swoim miejscu pracy. Jest to również kurs przeznaczony dla osób pragnących rozpocząć swoją karierę w dziedzinie HR.
Program kursu
- proces zarządzanie zasobami ludzkimi w praktyce:
- podstawowe procesy zarządzania personelem,
- główne założenia oraz zasady ZZL w firmie,
- cykl zarządzania personelem w organizacji.
- zarządzanie zasobami ludzkimi z psychologicznego punku widzenia:
- zaangażowanie pracowników,
- dążenie do elastyczności,
- praca zespołowa.
- rekrutacja i selekcja pracowników:
- przygotowanie procesu rekrutacji i selekcji,
- budowanie profili kompetencji,
- metody naboru, budowanie bazy kandydatów,
- metody selekcji pracowników,
- rodzaje wywiadów sekcyjnych, stosowane metody,
- testy stosowane w selekcji,
- procedura Assessment Center.
- sztuka prowadzenia wywiadu selekcyjnego:
- zachowania kandydata i ich interpretacja,
- metody skuteczne dla wywiadu,
- zadawanie pytań,
- błędy w ocenianiu i sposoby ich eliminacji.
- motywowanie pracowników:
- czym są motywy i samo motywowanie,
- rodzaje motywacji u człowieka – podstawy psychologiczne,
- czynniki motywujące do pracy,
- diagnoza motywacji własnej,
- zasady i procedury motywowania niefinansowego,
- jak motywować rozmową,
- skuteczna krytyka,
- skuteczna pochwała,
- rozmowy korygujące zachowania,
- najczęściej popełniane przez przełożonych błędy w motywowaniu.
- ocenianie pracowników:
- cele i rodzaje systemów oceniających,
- rozwój a ewaluacja,
- systemy ocen okresowych,
- przeszkody w skutecznym ocenianiu – jak je pokonywać,
- metody wykorzystywane w ocenianiu pracowników,
- dokumenty wykorzystywane w procedurze oceniania,
- rozmowa oceniająca – etapy, zasady jej prowadzenia,
- obiektywność oceny, eliminowanie typowych błędów oceny.
- rozwój i szkolenia pracowników:
- projektowanie działań szkoleniowych, wyznaczane cele,
- analiza potrzeb szkoleniowych – metody,
- wybór firmy szkoleniowej – analiza czynników decydujących,
- prowadzenie szkolenia, stosowane metody techniki,
- ocena efektywności szkoleń,
- stosowane metody i ich efektywność,
- etapy ewaluacji – poziomy zaawansowania.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |