Zarządzanie emocjami i stresem
1700,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |
ZARZĄDZANIE EMOCJAMI I STRESEM
Cel edukacyjny
Stres oddziałuje na cztery sfery funkcjonowania człowieka – emocje, myśli, ciało i zachowanie – często całkowicie dezorganizując działanie. Na szczęście na wszystkie cztery powyższe sfery możemy działać antystresowo.
Aby zrelaksować ciało, często wystarczy nauczyć się wchodzić w stan relaksacji lub wykorzystać możliwości jakie daje wizualizacja.
Aby wyciszyć nasze myśli i emocje, dobrze jest przeanalizować swój monolog wewnętrzny – sposób myślenia o sobie i świecie – pod kątem sprzyjających nam lub niesprzyjających myśli. Jeżeli weźmiemy nasz monolog wewnętrzny „pod lupę”, możemy kształtować nasz sposób myślenia, sprawić, że nasze przekonania będą pomagały nam w działaniu, zamiast „rzucać nam kłody pod nogi”.
Możemy również przeciwdziałać napięciu emocjonalnemu poprzez nasze zachowanie. Po pierwsze planując, wyznaczając ważne dla nas cele, działania, sprawiamy, że nasz czas wykorzystujemy w sposób produktywny, zwiększając wewnętrzne poczucie kontroli. Pod drugie, dbając o realizację własnych potrzeb, aktywnie wpływajmy na to, jak jesteśmy traktowani przez inne osoby. Jest to jeden z najważniejszych czynników przeciwdziałania napięciu emocjonalnemu.
Podczas niniejszego warsztatu nauczymy się działać antystresowo we wszystkich powyżej opisanych sferach. Rozpoczniemy pracę, którą uczestnicy spotkania będą mogli kontynuować również samodzielnie, w zależności od swoich potrzeb i preferencji.
Korzyści dla uczestnika szkolenia:
Wiem, jak wprowadzić się w stan relaksacji i wyciszyć swoje emocje – czuję się lepiej.
Wiem, jak planować i wyznaczać cele – działam skuteczniej.
Wiem, jak odmawiać – mam czas, aby realizować własne cele, realizować się.
Wiem, jak pracować nad swoim monologiem wewnętrznym – moje myśli motywują mnie do działania.
Adresaci kursu
Pracownicy różnych branż i poziomów hierarchicznych, którzy chcą lepiej radzić sobie z emocjami w miejscu pracy oraz skuteczniej zarządzać stresem. Może to być zarówno kadra kierownicza, menedżerowie, specjaliści HR, jak i pracownicy wykonawczy. Kursem mogą zainteresować się również osoby pracujące z klientami lub w zespołach, które chcą poprawić swoje umiejętności interpersonalne i mieć większą kontrolę nad swoimi reakcjami emocjonalnymi.
Program kursu
- wstęp:
- przedstawienie programu szkolenia,
- integracja uczestników szkolenia,
- przedstawienie zasad pracy.
- wprowadzenie do treningu antystresowego:
- najpopularniejsze psychologiczne koncepcje stresu – Holmes i Rahe, Hobfoll, Lazarus,
- oddziaływanie stresu – autoanaliza,
- samoocena poziomu odczuwanego stresu,
- sposoby radzenia sobie ze stresem.
- antystresowe działanie na ciało – techniki psychorelaksacyjne:
- trening neuromięśniowy Jacobsona,
- trening autogenny Schultza,
- wizualizacja,
- szybkie metody na wyciszenie emocji.
- proaktywne radzenie sobie ze stresem – zarządzanie sobą w czasie:
- wyznaczanie celów,
- wyznaczanie priorytetów,
- analiza alokacji własnego czasu,
- realizacja własnego celu w świecie układów i zobowiązań – asertywna odmowa.
- pozytywne myślenie o sobie – podstawa radzenia sobie ze stresem:
- pozytywne myślenie o sobie – praca z monologiem wewnętrznym,
- zapobieganie negatywnemu myśleniu o sobie – reagowanie na krytykę i pochwały,
- informacja zwrotna – mój wpływ na relacje z innymi,
- moje mocne strony – autoanaliza.
- podsumowanie:
- podsumowanie dwudniowego spotkania przez trenera,
- podsumowanie dwudniowego spotkania przez uczestników,
- zakończenie spotkania.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
1700,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |