Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych (szkoły średnie)
2800,00 zł
Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych
Działania
Komunikacja interpersonalna w szkole – jak komunikować się z uczniami, rodzicami, innymi nauczycielami
Efekty kształcenia
Uczestnicy rozumieją wartość stylu komunikowania się dla efektywnego przekazu komunikatu, wiedzą, jak różnicować przekaz w zależności od odbiorcy, potrafią analizować własny styl komunikacyjny, mają motywację do pracy nad poprawą jakości komunikowania się z innymi
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
4 godziny
Forma
Wykład
Uwagi
Wykład jest wprowadzeniem do późniejszych warsztatów o zbliżonej problematyce.
Komunikowanie się w sytuacjach trudnych – techniki nieinwazyjnej komunikacji w procesie rozwiązywania konfliktów.
Efekty kształcenia
Uczestnicy mają wiedzę na temat stosowania odpowiednich komunikatów w sytuacjach trudnych i konfliktowych dla efektywnego rozwiązywania problemów; znają zasady adekwatnego reagowania na komunikaty manipulacyjne; znają podstawy tworzenia nieinwazyjnego komunikatu wobec „trudnego” rozmówcy.
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
4 godziny
Forma
Wykład
Uwagi
Wykład jest wprowadzeniem do późniejszych warsztatów o zbliżonej problematyce.
Możliwości poprawy efektywności i wydajności własnej pracy w zawodzie nauczyciela – jak się nieustannie rozwijać? Jak zapobiec zjawisku wypalenia zawodowego?
Efekty kształcenia
Nauczyciel zna czynniki wpływające na poziom motywacji do pracy oraz jego obniżanie się, rozumie istotę syndromu „wypalenia zawodowego”. Otrzymuje wiedzę na temat sposobów „pracy z samym sobą”, aby móc temu zapobiec. Ma wiedzę o wachlarzu możliwości pracy nad własną efektywnością – od metod realizowanych samodzielnie po korzystanie ze szkoleń, superwizji, coachingu. Wie, na czym te metody polegają i nie boi się ich.
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
2 godziny
Forma
Wykład
Uwagi
Wykład jest wprowadzeniem do późniejszych warsztatów o zbliżonej problematyce.
Autoprezentacja i autorefleksja w zawodzie nauczyciela. Budowanie własnego wizerunku opartego na poczuciu własnej wartości dla skutecznego osiągania celów wychowawczych i dydaktycznych
Efekty kształcenia
Uczestnicy rozumieją związek między własnym wizerunkiem a osiąganymi w pracy efektami. Znają podstawowe pojęcia związane z kreowaniem obrazu samego siebie oraz rozumie znaczenie autorefleksji i jej źródła. Zna podstawy metodologii pracy nad kształtowaniem i rozwijaniem autoprezentacji oraz możliwości uzyskania pomocy w tym zakresie.
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
4 godziny
Forma
Wykład
Uwagi
Wykład jest wprowadzeniem do późniejszych warsztatów o zbliżonej problematyce
Współpraca szkoły i rodziców w toku postępowania wychowawczego z nastolatkiem. Reagowanie w sytuacjach trudnych, rozwiązywanie konfliktów
Efekty kształcenia
Nauczyciele i rodzice rozumieją wartość współpracy domu i szkoły w trudnych relacjach z nastolatkiem oraz rozwiązywaniu typowych dla tego okresu rozwojowego konfliktów. Znają podstawy prawidłowego reagowania w sytuacjach trudnych wychowawczo
Grupa docelowa
- Wychowawcy klas pierwszych (z zaproszonymi rodzicami)
- Wychowawcy klas drugich (z zaproszonymi rodzicami)
Liczba godzin
- 2 godziny
- 2 godziny
Forma
Wykład (może być wykład konwersatoryjny)
Uwagi
Komunikacja interpersonalna w szkole. Sytuacje trudne – uczeń, rodzic, nauczyciel – nieinwazyjna komunikacja w rozwiązywaniu konfliktów
Efekty kształcenia
Nauczyciele potrafią komunikować się w sposób bezpieczny i skuteczny w sytuacjach konfliktowych z uczniem, rodzicem i drugim nauczycielem.
Wiedzą, jak rozwijać i ćwiczyć te umiejętności
Grupa docelowa
Nauczyciele
Liczba godzin
3h
Forma
Warsztaty
Uwagi
Komunikacja interpersonalna w szkole. Komunikacja werbalna i niewerbalna. Dostosowanie środków przekazu do odbiorców
Efekty kształcenia
Uczestnicy potrafią analizować swoje zachowania pod kątem wpływu sygnałów werbalnych i niewerbalnych na odbiorców. Wiedzą, jak dostosować komunikat i jego cechy do właściwości słuchaczy i potrafią trenować tę umiejętność
Grupa docelowa
Nauczyciele
Liczba godzin
3h
Forma
Warsztaty
Uwagi
Komunikacja interpersonalna w szkole. Bariery komunikacyjne w szkole – jak je likwidować w różnych rodzajach relacji interpersonalnych; także w odniesieniu do procesu dydaktycznego
Efekty kształcenia
Uczestnicy znają i rozumieją mechanizm działania najczęściej występujących barier komunikacyjnych (także w czasie lekcji). Wiedzą, jak je likwidować i potrafią trenować te umiejętności
Grupa docelowa
Nauczyciele
Liczba godzin
3h
Forma
Warsztaty
Uwagi
Doskonalenie własnej pracy w zawodzie nauczyciela. Prawidłowe określanie celów i planowanie pracy w aspekcie efektywnego wykonywania zadań. Umieć samemu i uczyć innych
Efekty kształcenia
Uczestnicy potrafią określać cele, hierarchizować je, planować pracę i w efekcie optymalnie realizować postawione im zadania. Potrafią przekazać uczniom wiedzę na ten temat i kształtować ich umiejętności w tym zakresie
Grupa docelowa
Nauczyciele
Liczba godzin
3h
Forma
Warsztaty
Uwagi
Doskonalenie własnej pracy w zawodzie nauczyciela. Radzenie sobie ze stresem i poczuciem przeciążenia w pracy nauczyciela
Efekty kształcenia
Uczestnicy potrafią zapobiegać nadmiernemu przeciążeniu i znają techniki bezpiecznego radzenia sobie z nadmiernym stresem. Potrafią na co dzień stosować techniki wzmacniające odporność na czynniki stresogenne
Grupa docelowa
Nauczyciele
Liczba godzin
3h
Forma
Warsztaty
Uwagi
Doskonalenie własnej pracy w zawodzie nauczyciela. Syndrom wypalenia zawodowego, zapobieganie i radzenie sobie z nim.
Efekty kształcenia
Uczestnicy potrafią rozpoznać u siebie i innych pierwsze przejawy wypalenia. Wiedzą, jak można zapobiegać wypaleniu oraz jak postępować, gdy jego przejawy wystąpią. Wiedzą, gdzie i jaką pomoc mogą uzyskać w tym zakresie. Potrafią zastosować podstawowe sposoby radzenia sobie w sytuacji wystąpienia tego syndromu
Grupa docelowa
Nauczyciele
Liczba godzin
3h
Forma
Warsztaty
Uwagi
Rozwój osobisty nauczyciela
Efekty kształcenia
Grupa docelowa
Nauczyciele
Liczba godzin
8h
Forma
Konsultacje indywidualne – coaching
Uwagi
Nauczyciele skonkretyzują swoje potrzeby po wykładach lub warsztatach
Realizacja potrzeb nauczycieli pojawiających się w trakcie wdrażania działań na podstawie nabytej na wykładach i warsztatach wiedzy
Efekty kształcenia
Grupa docelowa
Nauczyciele
Liczba godzin
4h
Forma
Konsultacje grupowe
Uwagi
Grupy skonkretyzują swoje potrzeby w trakcie działania po warsztatach
Kurs odbywa się w hotelu Aviator w Masłowie. Hotel dysponuje dużą nowoczesną salą konferencyjną o powierzchni ponad 200 m2 , która może pomieścić około 100 osób oraz mniejszą salką VIP . Na wyposażeniu jest rzutnik, ekran i flipchart. Na miejscu uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystania z pełnej oferty hotelu w tym restauracji, SPA, bufetu kawowego.
2800,00 zł