Warsztaty ze skutecznych negocjacji
1600,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |
WARSZTATY ZE SKUTECZNYCH NEGOCJACJI
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i narzędzi niezbędnych do skutecznego prowadzenia negocjacji z klientem oraz poznanie praktycznego zastosowania modeli negocjacyjnych. Szkolenie ma na celu rozwinięcie indywidualnych umiejętności w zakresie analizy sytuacji negocjacyjnej i podejmowania skutecznych decyzji, a także usprawnienie i rozwinięcie warsztatu umiejętności negocjacyjnych. Dodatkowo, uczestnicy szkolenia będą mieli okazję rozszerzyć pakiet dostępnych metod podejmowania decyzji w trudnych sytuacjach negocjacyjnych oraz zwiększyć swoją skuteczność w zakresie prezentowania swojego stanowiska i wywierania wpływu. Szkolenie ma również na celu zwiększenie skuteczności reagowania w sytuacjach negocjacyjnych oraz dostarczenie impulsu rozwojowego poprzez pogłębiony feedback trenerski.
Adresaci kursu
Osoby z różnych branż i poziomów zawodowych, które chcą doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne. Mogą to być: menedżerowie i kadra kierownicza odpowiedzialna za negocjacje z partnerami biznesowymi, przedstawiciele działów sprzedaży i zakupów, przedsiębiorcy i właściciele firm, którzy często negocjują warunki umów.
Program kursu
- wprowadzenie do psychologii negocjacji:
- myślenie/postawa – początek udanych negocjacji,
- cykl Deminga – historia to moje doświadczenie,
- charakterystyka negocjacji – klient zewnętrzny, klient wewnętrzny,
- psychologia negocjacji – „Co mówi biznes?”, „Czego oczekuje druga strona?”,
- proces negocjacji – negocjacje to siła argumentów, nie argument siły,
- rodzaje negocjacji – które są najskuteczniejsze,
- negocjacje handlowe – charakterystyka.
- typologia negocjatorów – charakter vs narzędzia negocjacji:
- typologia negocjatorów – zachowania, style komunikacji,
- cechy dobrego negocjatora – autodiagnoza,
- czego oczekuje druga strona – przygotowanie, badanie potrzeb, dialog,
- mój styl negocjacji – jak dopasować skuteczne narzędzia,
- co widzi we mnie druga strona – pozytywy vs negatywy,
- bądź elastyczny – trudna sztuka dopasowania,
- manipulacja, perswazja, wywieranie wpływu – jak rozpoznać, jak wykorzystać.
- komunikacja – transparentność komunikacji w negocjacjach:
- czego biznes oczekuje od komunikacji,
- klient zew vs klient wew charakterystyka współpracy,
- jak rozmawiać z klientem zew,
- FUKO – skuteczna informacja zwrotna,
- mocne i słabe strony twojej komunikacji w negocjacjach,
- jak twoja postawa wpływa na komunikacje w negocjacjach,
- komunikacja – autodiagnoza zachowań,
- stres w komunikacji – jak skutecznie zwalczać przeszkody.
- skuteczne negocjacje – struktura, wybór strategii, techniki negocjacji:
- rodzaje negocjacji – konfrontacja, współpraca, wycofanie,
- co negocjuje – zakup, kontrakt czy wykonanie kontraktu,
- techniki negocjacji – wybierz najlepszą dla obu stron,
- przygotowanie do negocjacji, skuteczne narzędzia – OHZ, (2 I), BATNA,
- projektowanie negocjacji model – CHOINKA,
- etapy negocjacji – wszystko jest ważne,
- co i kto pomoże mi w negocjacjach – jak wykorzystać informacje,
- wywieranie wpływu w negocjacjach – szansa czy zagrożenie,
- manipulacja – jak się przed nią bronić,
- najczęstsze style negocjacyjne trudnych klientów – jak je wykorzystać.
- trening negocjacyjny – jak skutecznie prowadzić negocjacje:
- etapy negocjacji – przygotowanie, otwarcie, badanie potrzeb, argumenty, zakończenie,
- projektowanie procesu – CHOINKA (bądź zawsze o krok dalej),
- model 4 I (Inspiruj, Imponuj, Informuj, Inkasuj),
- techniki negocjacji – ofensywa, defensywa, zwarcie,
- motywacja w negocjacjach – trudna sztuka budowania relacji,
- inteligencja emocjonalna – jak ją wykorzystać w procesie,
- emocje w negocjacjach – wygraj zanim zaczniesz, skuteczna kontrola emocji,
- jak nie dać sobą manipulować – techniki wywierania wpływu (OBRONA),
- argumenty – przygotowanie, obrona, implementacja,
- technika „ Cyfry mówią” – matematyka w negocjacjach.
- trudne sytuacje w procesie negocjacji – zarządzanie konfliktem:
- przewiduj konflikty – czego możesz się spodziewać,
- twój styl rozwiązywania konfliktów,
- asertywność – buduj autorytet,
- komunikacja w konflikcie – trudna sztuka ustępstw,
- panuj nad stresem – będziesz panował nad negocjacjami,
- transparentność – mój przyjaciel w konflikcie,
- czy konflikt to naprawdę porażka,
- złe dobrego początki – szansa dla negocjatorów.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
1600,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |