Sztuka porozumiewania się
2500,00 zł
Czas trwania: 12 godzin |
SZTUKA POROZUMIEWANIA SIĘ
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wzrost świadomości siebie i swojego potencjału, co jest niezbędne do kreowania wizerunku zgodnego z własnymi potrzebami i ambicjami, a także pełnionymi rolami społecznymi. Szkolenie ma na celu rozwój umiejętności zarządzania osobistym potencjałem oraz jego odpowiedniego wykorzystania w kontaktach z innymi. Dodatkowo, szkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności interpersonalnych, które pozwalają na zachowanie dbałości o własny stan wewnętrzny, równowagę emocjonalną i pewność siebie w trudnych sytuacjach.
Adresaci kursu
Osoby, które chcą doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne oraz poprawić jakość relacji z innymi, osoby pracujące w zespołach, menedżerowie, liderzy, jak i osoby poszukujące sposobów na skuteczniejsze komunikowanie się w życiu codziennym.
Program kursu
- rozwiązywanie problemów sprzedażowych – „trudny” klient:
- „Wielkość człowieka jest ważniejsza od wielkości problemu”,
- czy problemy nadają sens życiu – czy porażka jest etapem rozwoju,
- mój problem nie jest moim problemem,
- test przywódcy – szybkie rozpoznawanie problemu,
- schemat rozwiązywania problemów,
- moralny kompas,
- bierz pod uwagę ludzi i ich kulturę, jeśli chcesz zachować integralność firmy,
- zasady nie są wartościami,
- ludzie porzucają ludzi, a nie firmy,
- psychologia zachowań ludzkich,
- sztuka radzenia sobie z przekonaniami,
- jak radzić sobie z pourazowym stresem wywołanym przez zwierzchnika, podwładnego,
- ćwiczenia wdrożeniowe.
- sztuka komunikacji handlowca w spotkaniach (wystąpieniach) jeden na jeden, przed małą grupą, przed audytorium – podstawowy filar przywództwa:
- aktywne słuchanie; parafraza, klaryfikacja, weryfikacja – techniki zadawania pytań,
- dopasowanie sprzedawcy – fizycznie, mentalnie, emocjonalnie,
- czy twój stres powoduje twój zamęt,
- mówię wprost, czy owijam w „bawełnę”,
- technika drwala – byle do przodu,
- gąbkowanie komunikatu, powtórzenie i finalnie odwrócenie,
- odwrócenie i negatywna projekcja jako droga do ujawnienia bóli,
- struktura komunikatu, czyli to JAK się mówi, jest równie ważne CO się mówi (każda wypowiedź, prezentacja jest komunikatem, a osoba przekazująca komunikat jest jego częścią, tak samo ważną, jak treść zgodnie z zasadą M. McLuhana: „The medium is a message”),
- znaczenie przekazu pozawerbalnego i tonu głosu,
- prawie 90% naszej komunikacji to przekaz niewerbalny,
- siła słowa poparta siłą wewnętrzną,
- „Gdy kupię ciebie, kupię twój produkt!”.
- spójność języka ciała, tonu głosu i treści wypowiedzi jako podstawa dobrej autoprezentacji:
- 3M: message, messenger, medium,
- dziesięć emocjonalnych składników siły człowieka, dziesięć wezwań do działania,
- napełniać puste wiadro, czy zapalać do działania – motywowanie siebie – motywowanie grupy,
- ćwiczenia wdrożeniowe,
- taktyki zadawania pytań, techniki odwracania w komunikacji, czyli jak rozpoznać intencje i zmylenia klienta, Jaki jest ukryty komunikat klienta, kierunki odwracania, dlaczego pytania otwarte pogłębiają komunikację.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
2500,00 zł
Czas trwania: 12 godzin |