Szkolenie zarządzanie portfelem projektów w firmie
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |
SZKOLENIE ZARZĄDZANIE PORTFELEM PROJEKTÓW W FIRMIE
Cel edukacyjny
Niewątpliwe zalety pracy projektowej zachęcają zarządy do promowania tego stylu pracy. Jednocześnie tempo zmian w dzisiejszym otoczeniu rynkowym sprawia, że firmy muszą zmieniać się dynamicznie i stawać się coraz bardziej elastyczne. W rezultacie firmy uruchamiają liczne projekty, aby skutecznie się zmieniać, wkraczać w nowe obszary rynkowe, szukać poprawy efektywności, implementować nowe narzędzia informatyczne itp.
Organizacje, które próbują naraz realizować zbyt wiele projektów, są skazane na duże kłopoty. Podobnie dzieje się z firmami, które nie wdrożyły standardów prowadzenia projektów i zarządzania całym ich portfelem.
Proponowane przez nas szkolenie podpowiada, jak zarządzać kilkoma (lub wieloma) projektami w jednym czasie i się w tym nie pogubić.
Adresaci kursu
Menadżerowie projektów, kierownicy działów IT, specjaliści ds. zarządzania projektem, koordynatorzy projektów, osoby odpowiedzialne za zarządzanie portfelem projektów w firmie.
Program kursu
- różnice pomiędzy projektem a wieloma projektami w organizacji,
- czym jest portfel projektów?
- czym jest program? jakie są zalety uruchamiania programu, będącego „parasolem” dla kilku projektów?
- struktura zarządzania wieloma projektami w firmie,
- komitet sterujący – typowe zadania i obszar odpowiedzialności,
- zarząd – jego rola w zarządzaniu wieloma projektami,
- biuro projektów (lub biuro programu) – typowe zadania i obszar odpowiedzialności,
- podejmowanie dobrych decyzji dotyczących projektów, które należy uruchomić,
- liczba projektów: czy nie prowadzimy zbyt wielu projektów w firmie?
- zgodność ze strategią firmy: czy kolejny projekt, który zamierzamy uruchomić, jest zgodny z naszą strategią?
- priorytety: które z projektów w portfelu są pierwszoplanowe?
- kanibalizacja: czy przypadkiem nie realizujemy dwóch projektów, których rezultaty kłócą się ze sobą nawzajem?
- kolejność: w jakiej kolejności powinniśmy realizować projekty z naszego portfela?
- identyfikacja zależności pomiędzy projektami,
- jak identyfikować zależności pomiędzy projektami?
- jak je dokumentować i co właściwie wynika ze zidentyfikowanych zależności?
- raportowanie postępów prac w projektach,
- metody i narzędzia raportowania oraz kontroli postępów w poszczególnych projektach,
- omysły na sprawne dokonywanie przeglądów projektów (jak nie stracić na to zbyt wiele czasu i jednocześnie wiedzieć, że wszystko jest pod kontrolą?),
- zarządzanie ograniczonymi zasobami,
- DICE – metoda porównywania projektów między sobą, którą można zastosować do decydowania o przydzieleniu funduszy na najlepiej rokujące projekty,
- alokacja zasobów pomiędzy projektami,
- zarządzanie ograniczonymi zasobami ludzkimi,
- informowanie pracowników o projektach,
- jak zadbać o to, by pracownicy nie czuli się niedoinformowani?
- jaką rolę może odegrać zwykła lista projektów umieszczona na intranecie?
- jakie są najczęstsze potrzeby informacyjne pracowników?
- jak dać sobie radę z projektami niejawnymi? kiedy ograniczanie informacji o projektach jest uzasadnione?
- podsumowanie.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |