Szkolenie dobre praktyki w zarządzaniu projektami
1500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |
SZKOLENIE ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PROJEKCIE
Cel edukacyjny
Coraz więcej działań w firmach jest realizowanych w formie projektów. Każde zadanie, które jest nowe, nietypowe lub wymaga zaangażowania osób z różnych miejsc w organizacji – to właśnie typowy „projekt”.
Z jednej strony praca o charakterze projektowym ma wiele zalet. Wymienić można choćby otwarte dzielenie się wiedzą, sprawność działania takiego zespołu czy dodatkową motywację dla ludzi, którzy mają poczucie tworzenia czegoś nowego dla swojej firmy.
Z drugiej strony – jeśli nie potrafimy dobrze pokierować projektem – zbierają się nad nim chmury, które mogą zniwelować korzyści, jakich oczekiwaliśmy. Zbyt wiele biurokracji, przeciążeni kierownicy projektów czy niedoprowadzanie prac projektowych do końca. To tylko przykłady typowych problemów, z jakimi borykają się menedżerowie.
A zatem jak być skutecznym w kierowaniu projektem? Szkolenie pozwala każdemu uczestnikowi znaleźć odpowiedź na to pytanie.
Adresaci kursu
Menadżerowie projektów, kierownicy zespołów projektowych, specjaliści ds. zarządzania projektami. osoby odpowiedzialne za realizację projektów w swoich organizacjach, studenci i absolwenci kierunków związanych z zarządzaniem projektami.
Program kursu
- definicja „projektu” w firmie,
- jak rozróżnić regularne obowiązki pracowników od zadań nietypowych (projektów)?
- co projektem jest, a co nie jest – jak nie wpaść w pułapkę i uzgodnić w firmie wspólną definicję?
- typy projektów, czym się różnią i jakie są konsekwencje tych różnic,
- przegląd wachlarza możliwych projektów (rozmiary, tematyka, poziom skomplikowania etc.),
- omówienie wspólnych cech każdego projektu, o których należy pamiętać bez względu na to, z jakim typem projektu mamy do czynienia,
- standardy zarządzania projektami,
- przegląd najpopularniejszych standardów zarządzania projektami – PMBOK, PRINCE2, metody zwinne i inne,
- czego można nauczyć się z tych standardów, a co może być trudne do wdrożenia w mojej firmie?
- „Nasz własny standard” – jak wybrać i zaadaptować do naszej firmy to, co najlepsze?
- prostota – przede wszystkim! Jak rozumieć ten postulat w projektach?
- etapy projektu:
- „Wstęp – rozwinięcie – zakończenie”, czyli jak nie komplikować sobie życia niepotrzebnie,
- uruchamianie projektu – typowe działania w tej fazie,
- prowadzenie projektu – typowe działania w tej fazie,
- zamykanie projektu – typowe działania w tej fazie.
- budowanie efektywnego zespołu projektowego,
- jakich cech poszukujemy u członków zespołu projektowego?
- dlaczego zespół musi być precyzyjnie określony?
- jak ustalić procedurę uzgadniania składu zespołu, aby nie tworzyć konfliktów i walki o zasoby ludzkie?
- jak dać sobie radę z połączeniem codziennej pracy operacyjnej i pracy w projekcie?
- typowe role (funkcje) w projekcie:
- sponsor projektu – typowe zadania i obszar odpowiedzialności,
- kierownik projektu – typowe zadania i obszar odpowiedzialności,
- członek zespołu – typowe zadania i obszar odpowiedzialności,
- ekspert – typowe zadania i obszar odpowiedzialności.
- dlaczego każdy menedżer i kierownik, to na swój sposób też kierownicy projektów?
- jaką rolę do odegrania ma zarząd?
- podział zadań w projekcie,
- metody przydzielania obowiązków,
- zasada jednoosobowej odpowiedzialności i dlaczego nie wyklucza ona ścisłej współpracy pomiędzy członkami zespołu projektowego?
- podstawy dobrego zdefiniowania projektu:
- cel projektu – (m.in. zasada SMART),
- zakres projektu,
- karta projektu – jak wygląda, co zawiera, jak ją wypełniać i dlaczego bez karty projektu nie powinniśmy ruszać dalej,
- planowanie – kluczowa umiejętność kierownika projektu,
- tworzenie planu i harmonogramu projektu,
- MECE (mutually exclusive, collectively exhaustive) – przydatna zasada w pisaniu planu.
- działania sekwencyjne a działania równoległe – jak je rozróżnić?
- konstruowanie wykresu Gantta,
- ścieżka krytyczna i co z niej wynika?
- kamienie milowe – do czego służą?
- efekty prac i produkty prac – jak je dobrze sprecyzować?
- komunikacja w projekcie,
- komunikacja wewnątrz zespołu projektowego,
- komunikacja do organizacji,
- podstawy zarządzania ryzykiem w projekcie,
- jakie są proste metody zarządzania ryzykiem?
- raportowanie i kontrola stanu zaawansowania projektu,
- proste narzędzia służące do raportowania i kontroli statusu prac,
- procedury raportowania,
- zarządzanie zmianami zakresu projektu,
- karta zmiany zakresu – jak wygląda, co zawiera, jak ją wypełniać i dlaczego pomaga ona w utrzymaniu pełnej kontroli nad projektem pomimo zmian w trakcie jego trwania,
- o czym trzeba pamiętać, zbliżając się do końca projektu?
- dlaczego kończenie projektów tak często jest dalekie od ideału?
- jak wdrożyć w organizacji rezultaty prac projektowych?
- informacje dodatkowe.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
1500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |