Skuteczna windykacja – szkolenie dla osób odzyskujących należności
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |
SKUTECZNA WINDYKACJA – SZKOLENIE DLA OSÓB ODZYSKUJĄCYCH NALEŻNOŚCI
Cel edukacyjny
Skuteczna windykacja wymaga połączenia wiedzy z zakresu prawa, negocjacji i psychologii. Kojarzy się z trudnymi rozmowami, ze stanowczością, konsekwencją, panowaniem nad własnymi emocjami oraz rozpoznawaniem gier stosowanych przez rozmówców. Żeby dotrzeć do dłużnika, przekonać do rozmowy, a wreszcie przejąć inicjatywę, warto odpowiednio się przygotować.
Adresaci kursu
To szkolenie jest dla tych, którzy w swojej pracy na co dzień podejmują takie wyzwania i potrzebują wsparcia w postaci niezbędnych podstaw teoretycznych oraz gruntownych, praktycznych warsztatów.
Program kursu
- podstawy prawne windykacji,
- sposoby zabezpieczania wierzytelności,
- rodzaje działalności gospodarczej, zasady reprezentacji podmiotów gospodarczych,
- zasady odpowiedzialności za zobowiązania zależnie od formy działalności gospodarczej (kto musi spłacić dług: prezes, wspólnik, małżonek, syndyk?),
- przygotowanie dokumentacji przed złożeniem pozwu – jak zabezpieczyć się przed typowymi zarzutami dłużników,
- podstawowe zasady dochodzenia roszczeń na drodze sądowo-egzekucyjnej,
- terminy przedawnienia roszczeń, sposoby zapobiegania ryzyku przedawnienia,
- dlaczego ludzie nie płacą – psychologiczna sylwetka dłużnika,
- psychologiczne przyczyny unikania płatności, czyli o tym, że nie zawsze powodem jest brak pieniędzy,
- typy osobowości dłużnika,
- rodzaje gier i standardowych wymówek dłużników, jak sobie z nimi radzić?
- studia przypadków – analiza i wnioski,
- z czym możemy się spotkać? – od akceptacji, przez targowanie, gniew, zaprzeczanie po depresję, sposoby reakcji,
- kanały i techniki komunikacji z dłużnikiem,
- metody nawiązania kontaktu z dłużnikiem, jak dotrzeć do dłużnika unikającego kontaktu?
- wady i zalety poszczególnych kanałów komunikacji,
- zasady redagowania korespondencji windykacyjnej,
- telewindykacja: zasady prowadzenia windykacyjnych rozmów telefonicznych, jak pokonać barierę sekretariatu? schemat rozmowy, jakich błędów unikać?
- windykacja bezpośrednia, spotkanie z dłużnikiem,
- inne kanały komunikacji,
- warsztat technik windykacyjnych,
- warsztat telewindykacji (nagrania, ćwiczenia i analiza rozmów telewindykacyjnych),
- spotkanie z dłużnikiem (nagrania, analiza scenek),
- wspólna analiza szczególnie trudnych sytuacji windykacyjnych na podstawie przykładów zaproponowanych wcześniej przez uczestników szkolenia,
- techniki perswazji w rozmowie z dłużnikiem,
- rodzaje pytań: presupozycje – jak i kiedy je stosować?
- kluczowe słowa,
- argumentacja i język korzyści,
- reguły prowadzenia negocjacji windykacyjnych,
- schemat działań: model sprężyny windykacyjnej – od monitoringu przez wezwania do zapłaty, negocjacje, zapowiedź sankcji, realizację sankcji aż po drogę sądową,
- kluczowe reguły negocjacji – jak je zastosować w praktyce?
- najważniejsze techniki negocjacyjne,
- rodzaje i dobór sankcji,
- gra negocjacyjna,
- zewnętrzne narzędzia windykacyjne,
- wykorzystanie elementów outsourcingu w zarządzaniu należnościami: biura informacji gospodarczej, wywiadownie gospodarcze, faktoring, ubezpieczenie należności.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |