Rozmowy oceniające
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |
ROZMOWY OCENIAJĄCE
Cel edukacyjny
Celem kursu jest nabycie umiejętności skutecznego motywowania i dbania o rozwój pracowników.
Cele kursu jest właściwe i precyzyjne rozwijanie umiejętności i kwalifikacji pracowników oraz zwiększenie ich motywacji poprzez precyzyjne określenie efektywności pracy poszczególnych osób w kontekście całej firmy.
Adresaci kursu
Pracownicy korporacji, którzy chcą doskonalić umiejętności prowadzenia rozmów oceniających z pracownikami, liderzy zespołów, menedżerowie i kadra kierownicza, którzy chcą zdobyć umiejętności skutecznego oceniania pracowników, osoby pracujące w dziale HR, specjaliści ds. rozwoju zawodowego oraz coachowie, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat rozmów oceniających.
Program kursu
- wprowadzenie – systemy ocen pracowniczych:
- czemu służy ocenianie,
- rodzaje systemów oceniania,
- niebezpieczeństwa wynikające z oceniania pracowników,
- korzyści i cele oceniania – dla organizacji, dla ocenianych i dla przełożonych.
- etapy realizacji systemu oceniania pracowników i miejsce rozmów oceniających:
- przygotowanie systemu oceniania,
- kryteria oceny dla poszczególnych stanowisk,
- narzędzia oceny – karty oceny, arkusze rozmowy oceniającej,
- pokonanie oporu pracowników, polityka informacyjna.
- umiejętności oceniania:
- metody obserwacji jako przygotowanie się do oceny,
- tzw. „wydarzenia krytyczne”,
- dokonanie oceny na gotowej karcie,
- przeprowadzenie rozmów oceniających z podwładnymi,
- gromadzenie i opracowanie wyników – wykorzystywanie efektów oceny do realizacji zakładanych celów.
- przygotowanie się do efektywnej rozmowy:
- plan rozmowy oceniającej w oparciu o założone cele spotkania,
- wykorzystywane dokumenty (karta oceny, arkusz rozmowy),
- oceny bieżące i wydarzenia krytyczne.
- sposoby prowadzenia spotkania – rodzaje rozmowy oceniającej:
- ze względu na typ relacji przełożony – podwładny,
- zależne od sposobu zarządzania zespołem.
- scenariusze rozmowy oceniającej:
- kolejność podejmowanych kryteriów oceny,
- formy przekazywania informacji zwrotnych.
- otwarcie spotkania oceniającego (jak rozpocząć?):
- atmosfera i klimat rozmowy,
- plan spotkania,
- zdefiniowanie celu spotkania,
- określenie ról rozmówców i formy rozmowy.
- dokumenty wykorzystywane podczas rozmowy oceniającej:
- karta oceny pracownika,
- skala ocen,
- arkusz rozmowy oceniającej,
- arkusz wniosków końcowych oceny.
- zakończenie spotkania (jak zamknąć rozmowę oceniającą?):
- zmotywowanie pracownika,
- plan rozwoju podwładnego i sposoby realizacji,
- efekt „świeżości”.
- zasady komunikacji podczas rozmowy oceniającej (jak zwiększyć jej efektywność?):
- jak przekazywać informacje pozytywne – pochwały,
- sposoby konstruktywnej krytyki,
- kolejność omawianych tematów w celu zmotywowania pracowników,
- wykorzystanie zasad komunikacji niewerbalnej.
- najczęściej spotykane problemy podczas rozmowy:
- „negocjowanie” ocen,
- postawy podwładnych,
- w obiektywizmie przekazywanych informacji,
- jak sobie radzić z powstałymi emocjami,
- jak odpowiadać na trudne pytania ocenianego pracownika.
- błędy w ocenianiu wynikające z funkcjonowania człowieka i sposoby ich eliminowania:
- błąd kaskady ocen,
- efekt aureoli,
- błąd wąskiego oka,
- błąd krótkiej pamięci,
- syndrom „bo ty…”,
- efekt pierwszeństwa i świeżości,
- efekt kontrastu,
- błędy z powodu uprzedzeń,
- inne czynniki wpływające na błędne ocenianie – wynikające ze środowiska.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |