Postawy uczniowskie jak je kształtować ? (szkoły podstawowe)
1200,00 zł
Postawy uczniowskie jak je kształtować?
Działania
Jak nauczyć ucznia być kreatywnym?
Efekty kształcenia
Nauczyciele poznają sposoby i metody rozbudzania kreatywności w uczniach i mają gotowość do ich stosowania. Nauczyciele poznają podstawy psychodydaktyki kreatywności, poznają i przećwiczą konkretne metody stymulujące twórcze myślenie możliwe do zastosowania na lekcjach przedmiotowych, godzinach wychowawczych, zajęciach pozalekcyjnych.
Zostanie stworzony katalog metod stymulujących myślenie twórcze. Nauczyciele przedyskutują, konstruktywnie zreflektują sposoby poznanych metod w odniesieniu do pracy w klasie i wobec pojedynczych uczniów, poznają sposoby modyfikacji metod aby móc je stosować codziennej pracy.
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
4 godz. warsztat x 2 grupy = 8 godz.
Forma
Warsztaty
Uwagi
prowadzący ekspert, praktyk; dniem zebrań, szkoleń RP w szkole są czwartki, potrzeba prowadzenia warsztatów równolegle w dwóch grupach przez dwóch trenerów.
Uczeń zdolny – poszukiwanie i motywacja
Efekty kształcenia
Nauczyciel posiada wiedzę i nabywa umiejętności w zakresie „ poszukiwania” i diagnozowania uzdolnień i talentów uczniów, poznaje metody, techniki i strategie pracy z uczniem zdolnym i utalentowanym, przećwiczy i ma gotowość ich stosowania w swojej pracy. Nauczyciele zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie projektowania programów dla uczniów zdolnych, określania specyficznych potrzeb i cech dziecka zdolnego. Nauczyciele poznają możliwości w zakresie działań zewnętrznych instytucji wspomagających uczniów zdolnych.
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
2 godz. wykład + 3 godz. warsztaty x grupy = 10 godz.
wykład i warsztaty prowadzone w tym samym dniu
Forma
wykład + warsztaty
Uwagi
jak w działaniu 1
Sposoby kształtowania postawy samorządności ucznia w szkole
Efekty kształcenia
nauczyciele poznają sposoby, metody, techniki i nabywają umiejętności ich stosowania do rozbudzania w uczniach potrzeby działania i samorządności- poznanie konkretnych sposobów wzbudzania i podtrzymywania motywacji ucznia do działania, poznanie sposobów kształtowania samodyscypliny uczniowskiej, poznanie technik wzbudzających ciekawość. Stworzenie wspólnej listy zawierającej konkretne techniki pracy oraz zaplanowanie przez zespoły nauczycieli, które z nich zastosują.
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
2 godz. wykład + 1 godz. panel dyskusyjny + 4 godz .warsztaty w grupach = 11 godz
Forma
wykład + panel dyskusyjny + warsztaty
Uwagi
jak w działaniu 1
Angażowanie rodziców na rzecz rozwoju dziecka
Efekty kształcenia
Nauczyciele poznają sposoby, metody pozwalające zwiększyć zaangażowanie rodziców w proces edukacji dziecka, budowania miedzy nauczycielami i rodzicami pozytywnych relacji nastawionych na współpracę w obszarze wspierania rozwoju dziecka. Nauczyciele doskonalą techniki interpersonalne w zakresie prowadzenia rozmów z rodzicami, nawiązywania kontaktu, aktywnego słuchania, przekazywania konstruktywnej informacji zwrotnej.
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
3 godz. wykład
Forma
Wykład
Uwagi
prowadzący ekspert, praktyk; dniem zebrań, szkoleń RP w szkole
Wsparcie w procesie wdrażania prowadzonych działań, odpowiadające na bieżące potrzeby nauczycieli i w procesie ewaluacji
Efekty kształcenia
Praktyczne rozwiązywanie bieżących potrzeb nauczycieli, generowanie nowych pomysłów, superwizja pracy własnej, omówienie procesu wdrażania przez nauczycieli wcześniej nabytych wiedzy i umiejętności
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
8 godz. konsultacji indywidualnych + 2 godz. konsultacji grupowych
Forma
Konsultacje grupowe i indywidualne
Uwagi
Prowadzący – ekspert, praktyk
Kurs odbywa się w hotelu Aviator w Masłowie. Hotel dysponuje dużą nowoczesną salą konferencyjną o powierzchni ponad 200 m2 , która może pomieścić około 100 osób oraz mniejszą salką VIP . Na wyposażeniu jest rzutnik, ekran i flipchart. Na miejscu uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystania z pełnej oferty hotelu w tym restauracji, SPA, bufetu kawowego.
1200,00 zł