Komunikowanie się z mediami w praktyce
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |
KOMUNIKOWANIE SIĘ Z MEDIAMI W PRAKTYCE
Cel edukacyjny
Celem kursu jest poznanie różnych technik komunikacji z mediami (pisanie prasowych komunikatów i listów do redakcji, prowadzenie wywiadów i wystąpień publicznych). Kurs będzie zawierał studia przypadków, symulacje sytuacji medialnych oraz praktyczne ćwiczenia, aby umożliwić uczestnikom zdobycie praktycznych umiejętności w komunikowaniu się z mediami.
Adresaci kursu
Kurs jest przeznaczony dla osób, które chcą nauczyć się efektywnie komunikować z mediami w celu promocji swojej marki, produktu lub usługi. Adresowany jest do przedsiębiorców, managerów, specjalistów ds. marketingu i public relations.
Program kursu
- Poznaj partnera w komunikacji. Publiczność, widzów, czytelników? Ależ skąd. Dziennikarze. Kim są? Jak pracują? Jak pokonać zasieki? Czyli rzecz o dotarciu do mediów.
- Rozpoznanie rynku:
- podział mediów i ich zasięg,
- kiedy wysyłać informacje prasowe?
- do których dziennikarzy kierować informacje?
- najczęściej popełniane błędy.
-
praca na konkretnych tekstach docierających do redakcji, analiza błędów i próba własnych sił, czyli samodzielne pisanie tekstu do prasy.
- Psychologia w mediach. Czyli o wrażeniu i zapamiętywaniu. Metoda GP, czyli co to jest „mapowanie”? MAP – czyli Must Aire Points. Wniosek po wystąpieniu może być tylko jeden. On wyznaczy kierunek działania, a sugestia dokończy dzieła. Wprowadzi odbiorcę w akcję. Czy zatem „oni” mogą mieć własne wnioski? Mapowanie – czyli 20 słów w praktyce.
-
Emocje jako klucz do zmiany działania. Praca na tekstach na ujednolicenie wniosków i wywieranie wpływu na reakcje, opinie i działanie odbiorców komunikatów medialnych.
O poprawnych relacjach, czyli kto do czego ma prawo? I o prawach niepisanych.
Zasady radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi. - Szanowanie terminów, czyli co to znaczy deadline w mediach.
- Sztuka prowadzenia rozmowy telefonicznej z dziennikarzem:
- unikanie przedostawania się do prasy niepożądanych informacji,
- zasady postępowania ze sprostowaniem,
- kilka słów o autoryzacji,
- występy, wywiady, setki, dyskusje.
- Radio:
- podstawowe zasady, jakimi rządzi się studio radiowe,
- zasada 15 sekund,
- korzystanie z notatek,
- kto jest moim odbiorcą,
- głos – mój największy sprzymierzeniec,
- Telewizja:
- co to jest “setka” i jak się do niej przygotować,
- wygląd zewnętrzny i sposób poruszania się,
- zasada 30 sekund,
- bierność i zdominowanie w czasie wywiadu,
- zmiana tematu rozmowy, wykorzystanie flipping,
- naturalność gwarantuje sukces,
- poznanie rozmówcy, kto chce ze mną rozmawiać,
- empatia jako sposób dopasowania się do rozmówcy.
- Prasa:
- precyzyjne ustalenie zagadnień będących tematem rozmowy,
- główne przesłania,
- przewidywanie zaskakujących pytań,
- miejsce i czas udzielenia wywiadu,
- termin publikacji wywiadu.
- Praca z kamerą:
- nagrania setek – analiza materiału,
- symulacja konferencji prasowej – w krzyżowym ogniu pytań,
- ćwiczenie „ostra kontra gracz”, czyli dobry i zły wywiad,
- sposoby radzenia sobie z tremą i metody eliminowania napięcia związanego z wystąpieniem przed kamerą, mikrofonem, czyli wyrzuć to niemiłe uczucie w żołądku,
- poznanie prawdziwej przyczyny stresu, obserwuj i oceń objawy,
- trema jest potrzebna, czyli zamiast paraliżu motywacja,
- praktyczne ćwiczenia autorelaksacyjne, redukcja napięcia.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |