Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? (szkoły podstawowe)
1800,00 zł
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Działania
Ocenianie. Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie oceniania kształtującego.
Efekty kształcenia
Nauczyciele poznają korzyści i trudności stosowania oceniania kształtującego. Potrafią określać cel lekcji w języku zrozumiałym dla ucznia. Wiedzą czemu służy określenie celu lekcji. Potrafią formułować kryteria sukcesu. Rozumieją znaczenie informacji zwrotnej i potrafią ją stosować. Potrafią formułować pytania kluczowe. Rozumieją różnice oceny sumującej i kształtującej. Potrafią efektywnie stosować wśród uczniów samoocenę i ocenę koleżeńską.
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
Wykład i panel dyskusyjny – 2 godz. wykład + 1 godz. panel dyskusyjny
warsztaty 4 godz. x grupy = 8 godz.
Forma
Wykład i panel dyskusyjny, warsztaty
Uwagi
Kierowanie klasą. Dyscyplina i współpraca w klasie. Neurodydaktyka w szkole. Poszerzenie wiedzy i rozwój umiejętności efektywnego kierowania zachowaniem w klasie.
Efekty kształcenia
Nauczyciele poznają etapy rozwoju grupy i potrafią wykorzystać tę wiedzę w pracy z klasą. Znają cechy dobrze funkcjonującej grupy, role odgrywane przez uczniów i nauczycieli. Znają działania wspierające rozwój grupy i strategie budowania wspólnoty w klasie. Potrafią dostosować strategie nauczania i techniki kierowania klasą do etapu rozwoju klasy. Znają podstawy skutecznego kierowania klasą. Potrafią stosować wzmocnienia i kary w celu modyfikacji zachowania uczniów. Poznają skuteczne strategie w prowadzaniu wśród uczniów zasad i uczenia umiejętności. Wiedzą jak pracuje mózg dziecka w stresie, ile zapamiętuje na lekcji, strategię neuronów lustrzanych do stosowania praktycznego w szkole, potrafią ocenić zdolność dziecka do koncentracji w zależności od wieku. Znają strategie włączające uwagę dziecka ( no pytania otwierające ). Potrafią różnicować zachowania intencjonalne i nie intencjonalne i dostosować strategię interwencji.
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
- Wykład: 3h, panel dyskusyjny 1h
- Warsztaty: 4 godz. x grupy = 8 godz.
Forma
Wykład i panel dyskusyjny, warsztaty
Uwagi
Komunikacja w nurcie NVC
Efekty kształcenia
Nauczyciele nabywają umiejętności prowadzenia rozmowy zgodnie z zasadami NVC. Znają sposoby pełniejszego rozumienia rozmówcy. Potrafią obserwować powstrzymując się od osądu, identyfikować potrzeby swoje i rozmówcy. Posiadają umiejętności wyrażania próśb w sposób umożliwiający realizację potrzeb obu stron dialogu bez uciekania się do przemocy. Potrafią konstruktywnie rozwiązywać sytuacje konfliktowe, znają efektywne sposoby budowania relacji. Potrafią przyjmować i wyrażać krytykę w sposób, który nie rani. Poszerzają wiedzę o sobie samym
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
- Wykład 2godz.+ panel dyskusyjny 1godz.
- Warsztaty: 4 godz. x grupy = 8 godz.
Forma
Wykład i panel dyskusyjny, warsztaty
Uwagi
Wsparcie w procesie wdrażania działań odpowiadające na bieżące potrzeby nauczycieli
Efekty kształcenia
wsparcie, wzmocnienie oddziaływań realizowanych w ofercie, analiza przypadków, generowanie nowtch pomysłów, superwizja pracy własnej
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
- 10 godz. doradztwo indywidualne
- 5 godz. konsultacje grupowe
Forma
konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe
Uwagi
ekspert, praktyk. coach.
Kurs odbywa się w hotelu Aviator w Masłowie. Hotel dysponuje dużą nowoczesną salą konferencyjną o powierzchni ponad 200 m2 , która może pomieścić około 100 osób oraz mniejszą salką VIP . Na wyposażeniu jest rzutnik, ekran i flipchart. Na miejscu uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystania z pełnej oferty hotelu w tym restauracji, SPA, bufetu kawowego.
1800,00 zł