Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? (szkoły podstawowe z oddziałami integracyjnymi)
1400,00 zł
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
Działania
Praca z uczniem zdolnym
Efekty kształcenia
nauczyciel ma wiedzę na temat pracy z uczniem zdolnym na pierwszym
i drugim etapie kształcenia, nauczyciel posiada wiedzę dotyczącą diagnozowania uzdolnień i talentów, zna niekonwencjonalne metody, techniki i strategie pracy z uczniem zdolnym i utalentowanym, ma wiedzę na temat projektowania programów dla uczniów zdolnych, nabywa wiedzę w zakresie określania specyficznych potrzeb i cech dziecka zdolnego, nabywa wiedzę w temacie zewnętrznych instytucji wspomagających uczniów zdolnych
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
1 grupa – 3 godz. wykład + 1 godz. panel dyskusyjny
2 grupa – 3 godz. wykład + 1 godz. panel dyskusyjny
Forma
Wykład
Uwagi
nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem, znają podstawowe metody pracy z uczniem zdolnym, oczekują poznania niekonwencjonalnych metod, form i technik pracy z uczniem zdolnym na płaszczyźnie różnych przedmiotów
Diagnoza w edukacji wczesnoszkolnej, narzędzia diagnostyczne
Efekty kształcenia
nauczyciel poznaje metody i narzędzia diagnozowania ucznia na pierwszym etapie edukacyjnym, poznaje metody i narzędzia diagnostyczne szczególnie wobec dzieci z ryzykiem występowania specyficznych trudności w uczeniu się, poznaje wskaźniki diagnostyczne zaburzeń emocjonalnych i zaburzeń zachowania, poznaje zasady umiejętności interpretacji dostarczanych opinii o gotowości, dojrzałości szkolnej uczniów, poznaje zasady przekazywania informacji zwrotnej wobec rodziców/ opiekunów prawnych dziecka
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
3 godz. + 1 godz. konsultacji indywidualnych
Forma
warsztaty + konsultacje indywidualne
Uwagi
nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem, oczekują konkretnych propozycji pracy, narzędzi/ wskaźników diagnozowania uczniów w klasach 1-3, interpretacji diagnozy, sposobu monitorowania, przekazywania informacji zwrotnej rodzicom
Uczeń ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi - praca, komunikacja
Efekty kształcenia
nauczyciele posiadają umiejętność rozumienia i praktycznej realizacji zaleceń poradni (np. wg wydawanych przez PPP orzeczeń), przekazywania informacji zwrotnej rodzicom/opiekunom, nauczyciele mają umiejętność oceniania ucznia ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi oraz nabywają umiejętności, wiedzę, na temat integracji dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi z grupą
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
8 godzin
Forma
Warsztaty
Uwagi
nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem, znają podstawowe metody pracy uczniem o specyficznych potrzebach edukacyjnych
Uczeń ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi
Efekty kształcenia
nauczyciel prześledzi indywidualne przypadki uczniów oraz omówi planowanie dla ucznia pomocy edukacyjno – terapeutycznej,
nauczyciel uzyska wskazania zastosowania odpowiednich strategii do pracy z uczniem SPE
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
5 godz. konsultacji indywidualnych + 2 godz. konsultacji grupowych
Forma
konsultacje indywidualne, konsultacje grupowe
Uwagi
Sposoby rozpoznawania i udzielania wsparcia uczniom z dysfunkcjami rozwojowymi
Efekty kształcenia
nauczyciele posiadają wiedzę na temat różnych rodzajów niepełnosprawności występujących u dzieci (afazja, autyzm, zespół Aspergera, alalia, mutyzm, dyskalkulia, niepełnosprawność intelektualna, uczniowie niedowidzący lub niedosłyszący…) potrafią udzielić wsparcia uczniom z dysfunkcjami rozwojowymi.
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
4 godz.
Forma
wykład
Uwagi
Praca z uczniem rozkojarzonym, posiadającym trudności w skupieniu uwagi
Efekty kształcenia
nauczyciele posiadają wiedzę i praktyczne umiejętności do pracy
z uczniem z trudnościami w koncentracji uwagi, z wykonywaniem prostych i złożonych czynności, czytaniem tekstu bez zrozumienia, nauczyciel rozumie zjawisko braku postępów edukacyjnych ucznia, zna sposób pracy z uczniem, któremu trudno skupić się na zajęciach, nauczyciel poznaje praktyczne ćwiczenia na koncentrację i przerzutność uwagi, poznaje ćwiczenia poprawiające parametry pamięci, poznaje ćwiczenia wzmacniające elastyczność w zakresie wykonywania różnorodnych typów zadań umysłowych
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
8 godz.
Forma
Warsztaty
Uwagi
Ocenianie kształtujące
Efekty kształcenia
nauczyciele posiądą wiedzę na temat miejsca oceniania kształtującego
w projektowaniu dydaktycznym zajęć, poznają rolę oceniania kształtującego w realizacji założeń podstawy programowej kształcenia ogólnego, poznają cele nauczycielskie i umiejętność formułowania celów w języku ucznia, poznają zasady konstruowania Na Co Be Zu do konkretnej tematyki zajęć oraz konstrukcję informacji zwrotnej, plusy i minusy oceniania kształtującego
Grupa docelowa
nauczyciele
Liczba godzin
8 godz.
Forma
Wykład
Uwagi
Kurs odbywa się w hotelu Aviator w Masłowie. Hotel dysponuje dużą nowoczesną salą konferencyjną o powierzchni ponad 200 m2 , która może pomieścić około 100 osób oraz mniejszą salką VIP . Na wyposażeniu jest rzutnik, ekran i flipchart. Na miejscu uczestnicy szkolenia mają możliwość skorzystania z pełnej oferty hotelu w tym restauracji, SPA, bufetu kawowego.
1400,00 zł