Integracja sensoryczna w edukacji wczesnoszkolnej lub przedszkolnej
450,00 zł
Czas trwania: 20 godzin |
INTEGRACJA SENSORYCZNA W PRAKTYCE FIZJOTERAPEUTY
Cel edukacyjny
Zapoznanie słuchaczy z problematyką zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, oraz ich związkiem z trudnościami w nauce i zachowaniu. Ponadto przybliżenie kursantom wstępnej diagnostyki zaburzeń SI. Przedstawienie propozycji ćwiczeń i zabaw stymulujących prawidłowy rozwój procesów integracji sensorycznej. Szkolenie docelowo ma wyposażyć w wiedzę i umiejętności pracy z dzieckiem o zaburzonej integracji pomiędzy zmysłami. Ma także za zadanie przygotować uczestnika do określenia diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.
Adresaci kursu
- Nauczyciele,
- Terapeuci,
- Rehabilitanci,
- Psycholodzy,
- Pedagodzy,
- Logopedzi,
- Kynoterapeuci,
- Alpakoterapeuci.
Program kursu
- Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej,
- Wstępna diagnostyka zaburzeń integracji sensorycznej przez nauczycieli w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Zaburzenia integracji sensorycznej (definicja, geneza, oraz główne założenia i metody),
- Charakterystyka podstawowych dysfunkcji związanych z procesami SI- trudności życia codziennego, z jakimi boryka się dziecko z zaburzeniem przetwarzania sensorycznego,
- Zastosowanie metody SI w diagnozie i terapii,
- Propozycje ćwiczeń i zabaw usprawniających procesy integracji sensorycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
- Zajęcia praktyczne – techniki pracy przy dostosowaniu środowiska dziecka w celu poprawy jego funkcjonowania.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
450,00 zł
Czas trwania: 20 godzin |