Efektywne public relations
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |
EFEKTYWNE PUBLIC RELATIONS
Cel edukacyjny
Zrozumienie przez uczestników wagi promocji i marketingu w funkcjonowaniu firmy, organizacji oraz urzędu, uporządkowanie wiedzy na temat podstawowych obszarów promocji, w tym współpracy z mediami, wykorzystania internetu oraz komunikacji w sytuacji kryzysowej, ćwiczenie praktycznych umiejętności zastosowania prezentowanych technik i narzędzi wykorzystywanych w działaniach promocyjnych oraz wyrobienie nawyku pracy zespołowej i współpracy pomiędzy różnymi jednostkami organizacyjnymi.
Adresaci kursu
Kurs jest przeznaczony dla osób zajmujących się komunikacją i promocją, w tym specjalistów ds. public relations, marketingu, mediów społecznościowych oraz wszystkich przedsiębiorców i pracowników odpowiedzialnych za budowanie wizerunku firmy.
Program kursu
Droga do sukcesu to nie tylko wiedza i umiejętności. Trzeba jeszcze wiedzieć, jak z nich skorzystać. Nauczymy Cię, jak robić to profesjonalnie i wiarygodnie. Pomożemy Ci odkryć dar podążania w stronę pożądanych efektów.
- Komunikacja w organizacji, czyli od tego zaczyna się PR:
- model WIWA i otoczenie organizacji,
- komunikacja wertykalna i horyzontalna,
- audyt komunikacyjny.
ĆWICZENIE „ANKIETA” – Uczestnicy w grupach opracowują reguły audytu komunikacyjnego, wykorzystując gotowe rozwiązania przedsiębiorstwa z branży IT. Następnie tworzą ankietę badającą poziom komunikacji w firmie. Ich zadaniem jest także przedstawienie planu audytu i jego praktyczne wdrożenie.
- Kryzys w przedsiębiorstwie, czyli komunikacja „po przejściach”:
- co oznacza w praktyce zasada: „Si vis pacem, para bellum”,
- PR x 4, czyli reguły działania zespołu antykryzysowego,
- skuteczne metody walki o reputację,
- jak pozyskać sojuszników.
ĆWICZENIE „ZABÓJCA” – Przypadek działalności organizacji antyglobalistycznej walczącej z międzynarodowym koncernem – opracowanie alternatywnych rozwiązań. Reakcja na kryzys krok po kroku na podstawie analizy kalendarium wydarzeń. Opracowanie scenariusza kryzysu w macierzystych firmach uczestników szkolenia.
- Budowanie strategii PR i jej skuteczne wdrażanie:
- jak ocenić sytuację wyjściową,
- w jaki sposób planować strategię PR,
- co zrobić, by zrealizować strategię,
- jak monitorować efekty.
ĆWICZENIE „STRATEGIA BEZ STRAT” – Tworzenie planu strategii PR na podstawie arkusza przygotowanego przez trenera. Dzięki realistycznie dobranym kryteriom uczestnicy analizują model strategii public relations w instytucji finansowej.
- PR on-line:
- wykorzystanie narzędzi PR w Internecie,
- twoja firma w sieci,
- efektywność e-PR,
- jak zorganizować biuro prasowe on-line.
ĆWICZENIE „PR W SIECI” – Analiza stron internetowych firm uczestników szkolenia. Przygotowanie kodeksu dobrych praktyk PR w sieci. Tworzenie zakładek z informacjami dla prasy i klientów organizacji. Porównanie najlepszych stron www.
- Sponsoring i lobbing jako narzędzia oddziaływania na otoczenie:
- formy, obszary i strategie sponsoringu,
- kampanie lobbingowe.
ĆWICZENIE „URATUJ REGION” – Studium przypadku kampanii na rzecz obrony województwa. Uczestnicy poznają narzędzia stosowane w kampanii lobbingowej i opracowują agendę działań grup nacisku.
- Jak w praktyce zorganizować event:
- wszystko co chciałbyś wiedzieć o eventach, ale boisz się zapytać,
- od business event’s do incentive event’s,
- prawa Murphy’ego w organizowaniu event’ów.
ĆWICZENIE „WYDARZENIE SPECJALNE” – Opracowanie scenariusza plenerowej imprezy dla pracowników. Uczestnicy najpierw dzielą się na zespoły odpowiedzialne za poszczególne elementy event’u, a później przygotowują jego plan.
- Media relations, czyli kształtowanie kontaktów z mediami:
- 7 grzechów głównych PR-owca,
- czy miłość do dziennikarzy jest możliwa,
- dać im to, czego pragną,
- prawo prasowe – broń ostateczna.
ĆWICZENIE „FAKT PRASOWY” – Uczestnicy wcielają się w role PR-owców, którzy mają zareagować na nieprawdziwe informacje medialne. Ich zadaniem jest przygotowanie i przeprowadzenie rozmowy dementującej wyssane z palca informacje oraz wykorzystanie w praktyce narzędzi prawa prasowego (autoryzacji i sprostowania).
- Wywiady prasowe, radiowe i telewizyjne:
- jak się zachować w studiu rtv,
- jak odpowiadać na trudne pytania,
- radzenie sobie z tremą,
- słabe strony pytających – jak je wykorzystać.
ĆWICZENIE „WYWIAD” – Praca z kamerą. Uczestnicy występują w dwóch rolach – przeprowadzających wywiad i odpowiadających na pytania. Po wywiadzie następuje analiza nagranego materiału pod kątem socjotechnik i manipulacji wykorzystywanych przez media.
- Warsztat pisania do mediów:
- notki i artykuły prasowe,
- język urzędników a język ludzi,
- „jestem samochodem”, czyli jak przestałem być człowiekiem – błędy w tekstach.
ĆWICZENIE „PIRAMIDA” – Pisanie tekstu w oparciu o reguły warsztatu dziennikarskiego. Zadaniem uczestników jest skonstruowanie informacji dla mediów na jeden z wybranych przez trenera tematów.
- Jak zorganizować ciekawą konferencję prasową:
- co zrobić, żeby przyszli,
- co zrobić, żeby nie zasnęli,
- co zrobić, żeby napisali (pokazali, powiedzieli),
- co zrobić, żeby znowu przyszli.
ĆWICZENIE „KONFERENCJA” – Grupa organizuje konferencję prasową na jeden z wybranych tematów. Trener wciela się w rolę prowadzącego, a uczestnicy w role dziennikarzy i organizatorów.
Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje nagrania z próbkami własnych wystąpień. Dodatkowo trener udziela mu indywidualnego feedbacku z sugestiami dalszego rozwoju umiejętności medialnych.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |