Coaching operacyjny zespołów sprzedaży
1600,00 zł
| Czas trwania: 16 godzin |
COACHING OPERACYJNY ZESPOŁÓW SPRZEDAŻY
Cel edukacyjny
Celem coachingu jest poprawa efektywności działania zespołu sprzedażowego (lub poszczególnych jego członków), co przełoży się na poprawę jego wyników.
Coach pracuje zarówno z całym zespołem, jak i poszczególnymi jego członkami.
W ramach współpracy coach uczestniczy we wspólnych wizytach handlowych z członkami zespołu sprzedażowego, celem których jest weryfikacja wiedzy, a także etapu rozwoju pracownika (klienta). W trakcie sesji coachingowej odbywanej po wizytach handlowych coach dokonuje wspólnie z Klientem analizy jego pracy, zaangażowania, a także opracowuje modele wsparcia dla klienta.
Adresaci kursu
Coaching procesu sprzedaży jest kierowany do zespołów sprzedażowych: doradców, sprzedawców, przedstawicieli handlowych czy konsultantów.
Program kursu
- coaching operacyjny zespołów sprzedaży:
- wyzwania współczesnego rynku wobec pracowników sprzedaży i szefów sprzedaży,
- zdobywanie przewagi konkurencyjnej przy pomocy odpowiedniego zarządzania,
- różne rodzaju coachingu – informacje ogólne,
- podstawowe zasady i mechanizmy wykorzystywane w procesie coachingu operacyjnego,
- cechy dobrego menadżera – coacha.
- formy coachingu operacyjnego w sprzedaży i metody pracy:
- przygotowanie się do coachingu pracownika sprzedaży,
- coaching indywidualny:
- wspólna wizyta u klienta,
- rozmowa twarzą w twarz.
- coaching grupowy,
- klasyfikacja zachowań lidera – szefa sprzedaży:
- zachowania instruujące,
- zachowania wspierające.
- jak realizować coaching w praktyce/wspólna praca.
- nowoczesne style kierowania zespołem i ich zastosowanie w coachingu operacyjnym:
- zarządzanie sytuacyjne wg Kena Blancharda,
- kim jestem – mój preferowany styl zarządzania,
- style skutecznego kierowania poszczególnymi typami pracowników:
- styl instruujący, czyli prowadzenie za rękę,
- styl konsultujący, czyli ręka na pulsie,
- styl wspierający, czyli pomocna dłoń,
- styl delegujący, czyli pozostawianie wolnej ręki.
- diagnozowanie etapu rozwoju pracownika i potrzeb rozwojowych:
- diagnozowanie etapu rozwoju na poziomie kompetencji i zaangażowania:
- entuzjastyczny początkujący a potrzeby pracownika,
- uczeń pozbawiony złudzeń a potrzeby pracownika,
- zdolny, ale ostrożny wykonawca, a potrzeby pracownika,
- samodzielny pracownik a potrzeby pracownika.
- opasowanie i niedopasowanie do odpowiedniego etapu rozwoju – co powinienem robić? ćwiczenia.
- cele coachingu w sprzedaży i klasyfikowanie potrzeb rozwojowych pracowników na trzech płaszczyznach:
- rozwój wiedzy (techniki sprzedaży, typologia klienta, zarządzanie lejkiem),
- rozwój umiejętności (np. sposób prowadzenia spotkania, prezentacji, domykanie sprzedaży),
- zmiana postawy (np. nastawienie na budowanie długofalowych relacji).
- cykl rozwoju – cykl regresyjny – „szufladkowanie pracownika“.
- diagnozowanie etapu rozwoju na poziomie kompetencji i zaangażowania:
- struktura rozmowy coachingowej:
- przygotowanie siebie, klienta/pracownika, miejsca,
- kontrakt,
- zachęcenie pracownika do samooceny,
- przekazanie informacji zwrotnej z uwzględnieniem informacji pozytywnej (co było dobrze), negatywnej (co jest do poprawy) oraz wskazanie konkretnych przykładów zachowań i wypowiedzi,
- wnioski rozwojowe – jakie działania trzeba podjąć,
- zakres wsparcia (kto, co, kiedy?),
- zmotywowanie do działania,
- podsumowanie ustaleń,
- arkusz oceny wspólnej pracy – wypracowanie modelu,
- arkusze obserwacyjne – wizyta handlowa,
- arkusz oceny spotkania – struktura rozmowy coachingowej.
- autorytet i komunikacja szefa sprzedaży – podstawa powodzenia coachingu:
- autorytet szefa sprzedaży,
- bariery w komunikacji szefa sprzedaży,
- język reaktywny a proaktywny w komunikacji z pracownikiem,
- narzędzia kontroli rozmowy,
- rodzaje pytań i pytania w coachingu operacyjnym – sprzedażowym,
- zwroty ułatwiające komunikację z pracownikiem.
- narzędzia w coachingu operacyjnym zwiększające efektywność pracy:
- standard pracy,
- standard wizyty,
- ocena okresowa pracownika,
- system raportowania.
- trudne sytuacje i wyzwania w coachingu:
- kiedy nie zaczynać coachingu i przerwać sesję?
- reakcje pracowników i metody postępowania,
- wyzwania w coachingu operacyjnym – trudne decyzje,
- błędy popełniane przez szefów sprzedaży.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
1600,00 zł
| Czas trwania: 16 godzin |
