Coaching menedżerski
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |
COACHING MENEDŻERSKI
Cel edukacyjny
W wielu przypadkach przydaje się klasyczny styl zarządzania oparty na precyzyjnym delegowaniu zadań i monitorowaniu. Tak się dzieje zwłaszcza w młodych zespołach, które dopiero rozpoczynają pracę. Szybko jednak okazuje się, że po uzyskaniu instrukcji podwładni oczekują od menadżera czegoś więcej. Owo magiczne „coś” wcale nie jest ani zagadkowe, ani skomplikowane. Pracownicy oczekują po prostu motywowania poprzez tworzenie środowiska sprzyjającego rozwojowi. Jeżeli muszą każdego dnia realizować powierzone zadania, jeżeli nie mają kawałka przestrzeni na samodzielność i kreatywność, ich motywacja, a tym samym efektywność – spadnie. Dobry, skuteczny menedżer poświęca czas i energię nie na wydawanie poleceń, a na to, by jego pracownicy rozwinęli wszystkie swoje talenty. Uczy pracowników, jak samodzielnie podejmować decyzje i jak brać za nie odpowiedzialność. I co najważniejsze – jak czerpać z tego satysfakcję.
Adresaci kursu
Szkolenie przeznaczone dla menedżerów, którzy chcą poznać i przyswoić techniki coachingowe oraz ich zastosowania w zarządzaniu. Szkolenie polecamy również menedżerom i partnerom biznesowym funkcji HR.
Program kursu
- wstęp:
- ćwiczenia wprowadzające i integrujące grupę,
- kiedy stosować styl coachingowy?
- cykl rozwoju pracownika a styl zarządzania:
- dlaczego nie zawsze styl coachingowy jest właściwy?
- kiedy jego brak grozi odejściem najlepszych członków zespołu?
- test – mój indywidualny styl zarządzania,
- wspólna analiza i wnioski.
- coaching a inne formy wsparcia i rozwoju:
- czym jest, a czym nie jest coaching?
- 3 x P: Przyszłość – Proaktywność – Pozytywne założenia:
- ukierunkowanie na mocne strony pracownika,
- opis kompetencji przydatnych na danym stanowisku,
- analiza naturalnych predyspozycji i obszarów krytycznych,
- analiza dotychczasowych zadań,
- ocena potrzeby rozwojowej,
- określenie pożądanych zadań,
- ocena strefy komfortu.
- jak stosować coaching w codziennej pracy?
- model GROW (Goal – Current Reality – Options – Will),
- identyfikacja celów – schemat rozmowy z pracownikiem,
- rozmowa o celach – warsztat, prezentacja metody,
- ćwiczenia w grupach – indywidualne coachingi, wspólna analiza i wnioski,
- budowanie kontraktu – dlaczego bez tego się nie uda?
- uważne słuchanie:
- czym jest brak założeń w coachingu?
- sztuka zadawania pytań jako najważniejsze narzędzie coachingu,
- cechy pytań coachingowych,
- ćwiczenie grupowe – tzw. mocne pytania w rozmowie z pracownikiem, wspólna analiza i wnioski.
- ćwiczenia warsztatowe – rodzaj sesji:
- dlaczego w coachingu menedżerskim tak ważne są sesje on-line oraz off-line?
- sesje on-line,
- sesje off-line.
- wszystko, co trzeba wiedzieć o udzielaniu informacji zwrotnej:
- nad jakiego typu wyzwaniami pracuje coach-menedżer?
- o różnicy między wiedzą, umiejętnościami i postawą,
- poziomy neurologiczne Roberta Diltsa – o różnicach między poszczególnymi elementami,
- dlaczego informacja zwrotna powinna dotyczyć jedynie zachowań?
- znaczenie pozytywnej informacji zwrotnej,
- ćwiczenia warsztatowe.
- narzędzia menedżera a zmiana w zakresie wiedzy, umiejętności i postaw:
- narzędzia w zakresie pogłębiania wiedzy,
- narzędzia w zakresie zmiany umiejętności,
- narzędzia w zakresie zmiany postaw,
- praca z przekonaniami – różnica między przekonaniami ograniczającymi i wspierającymi,
- ćwiczenia w grupach dwuosobowych, wspólna analiza i wnioski.
- nasze indywidualne sesje:
- warsztat coachingowy – praca w grupach dwuosobowych lub trzyosobowych, wsparcie trenera,
- wspólna analiza i wnioski.
- wnioski.
Tryb
Kurs odbywa się w formie stacjonarnej.
Certyfikaty
Po ukończonym kursie uczestnik otrzymuje zaświadczenie.
Dodatkowo:
- certyfikat w języku polskim – 30 zł
- certyfikat w języku angielskim – 30 zł
Uwagi
Uruchomienie kursu uzależnione jest od minimalnej liczby chętnych.
500,00 zł
Czas trwania: 16 godzin |