Cel kształcenia:
Zapoznanie słuchaczy z problematyką zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich związkiem z trudnościami w nauce i zachowaniu. Ponadto zapoznanie słuchaczy z metodami wstępnej diagnostyki zaburzeń SI. Przedstawienie propozycji ćwiczeń i zabaw stymulujących prawidłowy rozwój procesów integracji sensorycznej.
Efekty kształcenia:
Wiedza:
Uczestnik zna podstawowe informacje z wprowadzenia do teorii integracji sensorycznej. Uczestnik rozumie i zna wybrane zagadnienia z wstępnej diagnostyki zaburzeń integracji sensorycznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Umiejętności:
Uczestnik ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w obszarze diagnostyki zaburzeń integracji sensorycznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.. Uczestnik identyfikuje podstawowe ćwiczenia i zabawy usprawniające procesy integracji sensorycznej.
Kompetencje:
Uczestnicy świadomie stosują zagadnienia z wprowadzenia do teorii integracji sensorycznej. Uczestnicy korzystają z praktyki metodycznej- znają propozycje ćwiczeń i zabaw usprawniających procesy integracji sensorycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Szkolenie skierowane jest do:
Pedagodzy, psycholodzy, lekarze, będący pracownikami poradni psychologiczno-pedagogicznej, żłóbków, szkół masowych i specjalnych, ośrodków wspierania rozwoju, wczesnej interwencji, ośrodków rehabilitacji i poradni zdrowia, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o problematykę zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci, a przede wszystkim nabyć umiejętność diagnozy zaburzeń integracji sensorycznej.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej.
- Rozwój dziecka a integracja sensoryczna.
- Charakterystyczne zaburzenia integracji sensorycznej.
- układ przedsionkowy
- planowanie ruchu (dyspraksja)
- układ dotykowy
- układ słuchowy
- układ wzrokowy
- zmysł węchu
- zmysł smaku
- Funkcjonowanie dziecka z dysfunkcją sensoryczną w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
- Wybrane metody i strategie terapeutyczne stosowane w pracy z grupą.
- Strategie działania w domu, przedszkolu i szkole.
- Ćwiczenia z elementami integracji sensorycznej w stymulacji rozwoju dziecka i profilaktyce zaburzeń.
- Propozycje ćwiczeń normalizujących bazowe systemy zmysłowe.
- Ćwiczenia z elementami integracji sensorycznej, stymulujące układ przedsionkowy.
- Ćwiczenia z elementami integracji sensorycznej, stymulujące układ proprioceptywny (czucia głębokiego).
- Ćwiczenia z elementami integracji sensorycznej, stymulujące układ dotykowy.
- Ćwiczenia z elementami integracji sensorycznej, stymulujące funkcje wzrokowe.
- Ćwiczenia z elementami integracji sensorycznej, stymulujące układ słuchowy i funkcje słuchowe.
- Ćwiczenia z elementami integracji sensorycznej usprawniające planowanie motoryczne.
- Wskazówki dotyczące prowadzenia lekcji, pomagające zwiększyć skuteczność uczenia się.
Czas trwania: 20h
Cena 450zł
Zapewniamy:
- materiały szkoleniowe,
- wyposażone sale,
- kameralne grupy.
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł