Cel kształcenia:

Celem edukacyjnym jest wzrost wiedzy i umiejętności z zakresu aktywności w mediach społecznościowych oraz poznanie marketingu internetowego. Uczestnik na szkoleniu uzyska wiedzę z zakresu działania narzędzi social media i marketingu internetowego w prowadzeniu i budowaniu wizerunku firmy. Będzie wiedział również jakie są sposoby działania najpopularniejszych mediów społecznościowych oraz jak reagować na aktualne trendy a czego należy unikać. Uczestnik będzie umiał budować wizerunek firmy.

 

Efekty kształcenia:

Wiedza:

Uczestnicy identyfikują zalety mediów społecznościowych , definiują strategię komunikacji, rozpoznają jak działają główne platformy (Facebook, Instagram, Google+, mikroblogi, fora dyskusyjne, YouTube), definiują metody i zasady posługiwania się e-mail marketingiem, narzędziami analitycznymi oraz platformami aby osiągnąć zamierzony cel

Umiejętności:

Uczestnicy stosują metody doboru kanałów komunikacji w internecie, skutecznego porozumiewania się w internecie, korzystają z mobilnych technologii, e-mail marketingu, tworzenia kampanii newsletterowych.

Kompetencje:

Uczestnicy skutecznie i świadomie stosują techniki kreowania wizerunku firmy w internecie w oparciu o media społecznościowe i nowoczesne rozwiązania dostępne w internecie

 

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które będą zajmowały się budowaniem wizerunku firmy.

 

Program szkolenia:

  1. Media Społecznościowe – nowy standard komunikacji
  • skąd bierze się fenomen społeczności w internecie?
  • social media istnieją od zawsze – krótka historia internetowych społeczności
  • czy media społecznościowe są naprawdę potrzebne firmom/organizacjom?
  • główne zalety mediów społecznościowych w porównaniu z tradycyjnymi kanałami komunikacji
  • social media a „reklama, jaką znamy”
  • dlaczego media społecznościowe należy traktować poważnie: strategia komunikacji, dobór kanałów, odpowiednie wyszkolenie personelu (zarówno odpowiadającego bezpośrednio za komunikację w social media, jak i pozostałych pracowników)
  1. Jak odpowiednio dobrać efektywne kanały komunikacji w Internecie?
  • czym dysponujemy? omówienie podstawowych platform (facebook i google+, mikroblogi, fora dyskusyjne, youtube, nk, blog firmowy, serwisy dziennikarstwa obywatelskiego, współpraca z blogerami) – ich specyfika i przydatność dla poszczególnych branż
  • case studies – przykłady 2-3 dobrze zrealizowanych kampanii / prowadzonych stałych działań na wybranych platformach
  • gdzie kucharek sześć – czyli na czym warto się skupić, a z czego zrezygnować? podstawowe założenia tworzenia strategii komunikacji w mediach społecznościowych
  1. Jak skutecznie porozumiewać się w Internecie?
  • podstawowe zasady efektywnej komunikacji
  • język internetu, czyli które z tych zasad najlepiej sprawdzają się i mają największe znaczenie w komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych?
  • luz i kontrowersja – kiedy się sprawdzają, a kiedy są nie na miejscu?
  • jak zniechęcić użytkowników – case studies
  1. Każdy chce być na Facebooku – nie każdy robi to mądrze
  • modny facebook – za i przeciw (czyli czy trzeba być tam za wszelką cenę)
  • różne oblicza facebooka (dostosowanie komunikacji do charakteru działalności)
  • fanpage czy grupa? czy zakładanie profilu firmy jest zawsze najlepszą drogą? (+case studies oryginalnych realizacji bez bezpośredniego komunikowania marki)
  • tworzymy fanpage krok po kroku – moduł praktyczny (opracowanie założeń, faza przygotowawcza, stworzenie profilu, omówienie elementów profilu, nadanie unikalnego adresu, korzystanie z serwisu jako marka, wykorzystanie awatarów, jak zdobyć fanów?)
  • gry, zabawy, konkursy i aplikacje – kiedy warto je realizować, jak to robić, aby osiągnąć najwyższą skuteczność, czego nie robić, aby nie popaść w konflikt z regulaminem facebooka
  • facebook nie zawsze mile widziany – ryzyka bezpośrednie i pośrednie
  • reklama na facebooku a reklama facebooka – podstawowe informacje, metody pomiaru skuteczności, gdzie reklamować markę/produkt/usługę, a gdzie własny fanpage?
  • skuteczna kampania reklamowa na facebooku
  • poznajemy statystyki facebooka
  • facebook w polsce
  • ćwiczenie praktyczne – dobór działań na facebooku do zaproponowanego profilu organizacji
  1. Piszemy bloga, którego wszyscy chcą czytać
  • Dlaczego blog jest przydatnym narzędziem budowania wizerunku marki?
  • czym warto pisać i jak to robić, aby użytkownicy do nas wracali?
  • Nieformalnie czy pod szyldem – czyli kiedy lepiej pokazać „ludzką twarz” firmy, a kiedy blog powinien mieć charakter oficjalny?
  • Kto powinien pisać bloga – dostosowanie nadawcy-„autora” do specyfiki firmy/branży
  • Przykłady udanych blogów firmowych – polskich i zagranicznych
  1. Mikroblogi (nie) dla wszystkich
  • Czym są mikroblogi i w jaki sposób należy z nich korzystać? (omówienie specyfiki najpopularniejszych platform: Twitter,  przekrój pozostałych ważniejszych narzędzi)
  • Jak komunikować się na mikroblogach, a czego nie robić pod żadnym pozorem? Zasady działania, porady praktyczne
  • Najbardziej zaskakujące mikroblogujące organizacje, case studies
  1. Jak działać na forach internetowych, aby klienci nas kochali?
  • czy trzeba za wszelką cenę być obecnym na wszystkich znanych nam forach? czyli jak zbudować strategię działań, jak zdywersyfikować kanały
  • czego unikać – co budzi niechęć, znużenie i agresję użytkowników?
  • nie tylko wpisy użytkowników – czyli kilka słów o reklamie i sponsoringu forów
  1. Masz wiadomość – podstawy skutecznego e-mail marketingu w ujęciu społecznościowym
  • podstawowe zasady i dobre praktyki e-mail marketingu w praktyce – przygotowanie oraz weryfikacja dobrych baz odbiorców, unikanie spamu (i zarzutów o spamowanie), utrzymanie i retencja
  • jak konstruować kampanie newsletterowe w taki sposób, aby odbiorcy chcieli dzielić się wiadomościami ze znajomymi: wykorzystanie mechanizmów social media w mailingach.
  • jak wybrać odpowiedniego „człowieka od internetu” – pożądane cechy i predyspozycje, określenie zasad pracy, trudny wybór: pracownik, czy agencja?
  • jak nasi pracownicy mogą nam pomóc w działaniach w social media, a jak mogą nam zaszkodzić?
  • jak znaleźć pracowników/podwykonawców w mediach społecznościowych?
  1. Wyciągamy wnioski – czyli jak sprawdzić, czy nasze działania przynoszą zamierzone korzyści?
  • dostępne narzędzia analityczne i ich zastosowanie w praktyce:
  • statystyki facebooka i youtube,
  • google analytics jako narzędzie analizy mediów społecznościowych,
  • dostępne narzędzia monitoringu social media
  • ocena wpływu działań w social media na wizerunek marki jako całości

 

Czas trwania: 16h

Cena 2600zł

 

Zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe,
  • wyposażone sale,
  • kameralne grupy.

Po kursie uczestnik otrzymuje:

  • zaświadczenie o ukończeniu kursu
  • certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
  • certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł