Cel kształcenia:
Celem edukacyjnym jest wzrost wiedzy i umiejętności z zakresu aktywności w mediach społecznościowych oraz poznanie marketingu internetowego. Uczestnik na szkoleniu uzyska wiedzę z zakresu działania narzędzi social media i marketingu internetowego w prowadzeniu i budowaniu wizerunku firmy. Będzie wiedział również jakie są sposoby działania najpopularniejszych mediów społecznościowych oraz jak reagować na aktualne trendy a czego należy unikać. Uczestnik będzie umiał budować wizerunek firmy.
Efekty kształcenia:
Wiedza:
Uczestnicy identyfikują zalety mediów społecznościowych , definiują strategię komunikacji, rozpoznają jak działają główne platformy (Facebook, Instagram, Google+, mikroblogi, fora dyskusyjne, YouTube), definiują metody i zasady posługiwania się e-mail marketingiem, narzędziami analitycznymi oraz platformami aby osiągnąć zamierzony cel
Umiejętności:
Uczestnicy stosują metody doboru kanałów komunikacji w internecie, skutecznego porozumiewania się w internecie, korzystają z mobilnych technologii, e-mail marketingu, tworzenia kampanii newsletterowych.
Kompetencje:
Uczestnicy skutecznie i świadomie stosują techniki kreowania wizerunku firmy w internecie w oparciu o media społecznościowe i nowoczesne rozwiązania dostępne w internecie
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które będą zajmowały się budowaniem wizerunku firmy.
Program szkolenia:
- Media Społecznościowe – nowy standard komunikacji
- skąd bierze się fenomen społeczności w internecie?
- social media istnieją od zawsze – krótka historia internetowych społeczności
- czy media społecznościowe są naprawdę potrzebne firmom/organizacjom?
- główne zalety mediów społecznościowych w porównaniu z tradycyjnymi kanałami komunikacji
- social media a „reklama, jaką znamy”
- dlaczego media społecznościowe należy traktować poważnie: strategia komunikacji, dobór kanałów, odpowiednie wyszkolenie personelu (zarówno odpowiadającego bezpośrednio za komunikację w social media, jak i pozostałych pracowników)
- Jak odpowiednio dobrać efektywne kanały komunikacji w Internecie?
- czym dysponujemy? omówienie podstawowych platform (facebook i google+, mikroblogi, fora dyskusyjne, youtube, nk, blog firmowy, serwisy dziennikarstwa obywatelskiego, współpraca z blogerami) – ich specyfika i przydatność dla poszczególnych branż
- case studies – przykłady 2-3 dobrze zrealizowanych kampanii / prowadzonych stałych działań na wybranych platformach
- gdzie kucharek sześć – czyli na czym warto się skupić, a z czego zrezygnować? podstawowe założenia tworzenia strategii komunikacji w mediach społecznościowych
- Jak skutecznie porozumiewać się w Internecie?
- podstawowe zasady efektywnej komunikacji
- język internetu, czyli które z tych zasad najlepiej sprawdzają się i mają największe znaczenie w komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych?
- luz i kontrowersja – kiedy się sprawdzają, a kiedy są nie na miejscu?
- jak zniechęcić użytkowników – case studies
- Każdy chce być na Facebooku – nie każdy robi to mądrze
- modny facebook – za i przeciw (czyli czy trzeba być tam za wszelką cenę)
- różne oblicza facebooka (dostosowanie komunikacji do charakteru działalności)
- fanpage czy grupa? czy zakładanie profilu firmy jest zawsze najlepszą drogą? (+case studies oryginalnych realizacji bez bezpośredniego komunikowania marki)
- tworzymy fanpage krok po kroku – moduł praktyczny (opracowanie założeń, faza przygotowawcza, stworzenie profilu, omówienie elementów profilu, nadanie unikalnego adresu, korzystanie z serwisu jako marka, wykorzystanie awatarów, jak zdobyć fanów?)
- gry, zabawy, konkursy i aplikacje – kiedy warto je realizować, jak to robić, aby osiągnąć najwyższą skuteczność, czego nie robić, aby nie popaść w konflikt z regulaminem facebooka
- facebook nie zawsze mile widziany – ryzyka bezpośrednie i pośrednie
- reklama na facebooku a reklama facebooka – podstawowe informacje, metody pomiaru skuteczności, gdzie reklamować markę/produkt/usługę, a gdzie własny fanpage?
- skuteczna kampania reklamowa na facebooku
- poznajemy statystyki facebooka
- facebook w polsce
- ćwiczenie praktyczne – dobór działań na facebooku do zaproponowanego profilu organizacji
- Piszemy bloga, którego wszyscy chcą czytać
- Dlaczego blog jest przydatnym narzędziem budowania wizerunku marki?
- czym warto pisać i jak to robić, aby użytkownicy do nas wracali?
- Nieformalnie czy pod szyldem – czyli kiedy lepiej pokazać „ludzką twarz” firmy, a kiedy blog powinien mieć charakter oficjalny?
- Kto powinien pisać bloga – dostosowanie nadawcy-„autora” do specyfiki firmy/branży
- Przykłady udanych blogów firmowych – polskich i zagranicznych
- Mikroblogi (nie) dla wszystkich
- Czym są mikroblogi i w jaki sposób należy z nich korzystać? (omówienie specyfiki najpopularniejszych platform: Twitter, przekrój pozostałych ważniejszych narzędzi)
- Jak komunikować się na mikroblogach, a czego nie robić pod żadnym pozorem? Zasady działania, porady praktyczne
- Najbardziej zaskakujące mikroblogujące organizacje, case studies
- Jak działać na forach internetowych, aby klienci nas kochali?
- czy trzeba za wszelką cenę być obecnym na wszystkich znanych nam forach? czyli jak zbudować strategię działań, jak zdywersyfikować kanały
- czego unikać – co budzi niechęć, znużenie i agresję użytkowników?
- nie tylko wpisy użytkowników – czyli kilka słów o reklamie i sponsoringu forów
- Masz wiadomość – podstawy skutecznego e-mail marketingu w ujęciu społecznościowym
- podstawowe zasady i dobre praktyki e-mail marketingu w praktyce – przygotowanie oraz weryfikacja dobrych baz odbiorców, unikanie spamu (i zarzutów o spamowanie), utrzymanie i retencja
- jak konstruować kampanie newsletterowe w taki sposób, aby odbiorcy chcieli dzielić się wiadomościami ze znajomymi: wykorzystanie mechanizmów social media w mailingach.
- jak wybrać odpowiedniego „człowieka od internetu” – pożądane cechy i predyspozycje, określenie zasad pracy, trudny wybór: pracownik, czy agencja?
- jak nasi pracownicy mogą nam pomóc w działaniach w social media, a jak mogą nam zaszkodzić?
- jak znaleźć pracowników/podwykonawców w mediach społecznościowych?
- Wyciągamy wnioski – czyli jak sprawdzić, czy nasze działania przynoszą zamierzone korzyści?
- dostępne narzędzia analityczne i ich zastosowanie w praktyce:
- statystyki facebooka i youtube,
- google analytics jako narzędzie analizy mediów społecznościowych,
- dostępne narzędzia monitoringu social media
- ocena wpływu działań w social media na wizerunek marki jako całości
Czas trwania: 16h
Cena 2600zł
Zapewniamy:
- materiały szkoleniowe,
- wyposażone sale,
- kameralne grupy.
Po kursie uczestnik otrzymuje:
- zaświadczenie o ukończeniu kursu
- certyfikat w języku polskim dodatkowo 30 zł
- certyfikat w języku angielskim dodatkowo 30 zł